Na czele komisji stanęła Nathalie McGloin. Nie jest to wybór przypadkowy. Brytyjka jest jedyną kobietą, która poruszając się na wózku inwalidzkim zdobyła licencję rajdową oraz wyścigową i regularnie startuje w zawodach.
Podczas ubiegłorocznego zebrania Światowej Rady Sportów Motorowych w Sankt Petersburgu, FIA przedstawiła swoje pierwsze propozycje nowych rozwiązań na rzecz zawodników niepełnosprawnych. Wszystkie zostały przyjęte jednogłośnie. W myśl nowych przepisów kierowcy z ograniczeniami ruchowymi będą mieć m. in. specjalne Paszporty dotyczące aspektów bezpieczeństwa.
Znajdą się w nich informacje dla serii wyścigowych, takie jak przybliżony czas potrzebny zawodnikowi na ewakuację z pojazdu, wykaz przysługujących mu adaptacji auta, oraz szereg orzeczeń lekarskich.
Ostatnio na Konferencji FIA w Republice Południowej Afryki wprowadzono z kolei nowe, uniwersalne logo dla niepełnosprawnych kierowców rywalizujących na torach i odcinkach specjalnych. Ma ono na umożliwić zespołom ratunkowym i obsłudze imprezy na szybszą identyfikację kierowcy, oraz pomoc w sytuacji awaryjnej.
Do każdego samochodu kierowanego przez osobę niepełnosprawną przypisany będzie też specjalny Certyfikat Adaptacji Pojazdu. Będą w nim zapisane zmiany dotyczące bezpieczeństwa, oraz certyfikat FIA potwierdzający, że modyfikacje są zgodne z przepisami i nie dają kierowcy żadnej przewagi nad konkurencją.
Dodatkowo komisja przyznawać będzie niepełnosprawnym zawodnikom dotacje na uaktualnienie wyposażenia przeciwpożarowego do specyfikacji poziomu wysokiego FIA.
Nathalie McGloin: W tym roku poczyniliśmy wielkie postępy, a wsparcie, jakie otrzymałam od prezydenta i wszystkich członków FIA, daje mi wielką pewność, że możemy osiągnąć jeszcze większy postęp w 2019 r. Kształtujemy przyszłość motorsportu na zawsze, dzięki tym niezwykle pozytywnym krokom naprzód. Ten sport jest dla wszystkich i nie mogę się doczekać kontynuowania pracy na rzecz kierowców niepełnosprawnych.