Najnowsza Skoda Vision O zapowiedzią kolejnej Octavii

Vision O jest bardzo mocno spokrewnione z ID. Golfem, który swoją premierę będzie miał w 2028 roku. Skoda wykorzysta platformę SSP i co ciekawe, marka nadal wierzy w tradycyjne kombi. Kompakt jest zapowiedzią kolejnej generacji Octavii, która podobnie jak ID. Golf, ma pojawić się na rynku w 2028 roku.
Będzie to także pierwsza Skoda Octavia w historii, która otrzyma całkowicie elektryczny napęd. Długi dach Vision O sugeruje, że będzie ona dostępna zarówno w wersji kombi, jak i fastback. Czesi skupiają się na kombi, ponieważ obecna Octavia jest najlepiej sprzedającym się modelem marki. Wygląda więc na to, że w szaleństwie SUV-ów, jest jeszcze miejsce dla tradycyjnych kształtów.
Projektanci czeskiego producenta wykorzystali najnowszy język stylistyczny modern Solid. I choć niektóre detale konceptu na pewno nie będą obecne w modelu produkcyjnym, takie jak jak tylne drzwi otwierane do tyłu, czy drukowane w 3D zagłówki – to większość tego, co tu widzimy, powinno pojawić się w salonach za 3 lata.
Bardzo wyrazisty słupek B w kolorze nadwozia wystaje z poszycia tylnych drzwi. W kanciastych kształtach można dostrzec aluzje do Opla astry. Jednakże, kwadratowe błotniki, czy wklęsły tył nadają Vision O bardziej wyrazisty charakter niż jakakolwiek Octavia miała do tej pory.

Naszpikowana technologią
Koncepcyjny samochód wygląda bardzo okazale na zewnątrz. Jednakże, prawdziwe luksusy kryją się dopiero w środku. Zamiast tradycyjnego zestawu wskaźników za kierownicą znajduje się wyświetlacz Horizon Display o przekątnej 47,2 cala. Rozciąga się niemal na całą szerokość samochodu u podstawy przedniej szyby.
Dopełnieniem jest pionowy ekran tabletu unoszący się nad deską rozdzielczą. Do tego do dyspozycji mamy asystenta głosowego z AI oraz obrotowy kontroler trybów. Samochód jest dłuższy od obecnej Octavii i ma ogromny bagażnik o pojemności 650 litrów.
Skoda na chwilę obecną nie ujawnia, jakie technologie znajdą się w produkcyjnym modelu. Według doniesień powinniśmy jednak spodziewać się technologii ładowania 800 V i zaawansowanego oprogramowania opracowanego przez firmę Rivian.
