Skoda wycofa z produkcji kultowy model?

Choć rynek nie przekonał się jeszcze całkowicie do idei samochodów elektrycznych, Skoda cały czas inwestuje w ten rodzaj napędu. Jednakże, trzeba zaznaczyć, że Czesi robią to zdecydowanie lepiej i rozsądniej od wielu swoich konkurentów. Producent wchodzący w skład Grupy Volkswagena nie postawił wszystkiego na jedną kartę, dzięki czemu np. cały czas ma w swojej ofercie silniki Diesla.
Skoda nie może jednak całkowicie odciąć się od samochodów elektrycznych. Podczas targów mobilności IAA w Monachium Czesi pokazali Vision O Concept. To samochód, który pojawi się na drogach w okolicach 2028 roku, choć z pewnością w nieco bardziej stonowanej formie. Biorąc pod uwagę wymiary i pojemność bagażnika plasujące się między obecnymi modelami Octavia i Superb nie jest do końca jasne, który to będzie. Wydaje się możliwe, że Vision O w wersji produkcyjnej zastąpi oba znane nam modele.
W rozmowie z portalem Car Throttle podczas premiery Vision O, Johannes Neft, szef działu rozwoju technicznego Skody zasugerował, że można zrobić miejsce na elektryczne wersje obu modeli. – To jeszcze nie jest przesądzone, musimy to sprawdzić. Nadal pracujemy w obu kierunkach. To trochę zależy od tego, jaki rozmiar chcemy mieć dla tego samochodu. Wiecie, każdy samochód zazwyczaj rośnie z każdą generacją. Jeśli rozbudujesz Octavię, to jesteś bardzo blisko Superba.

Superb czy Octavia – jakie rozmiary dla Vision O?
Dziennikarze zapytali także, czy pośrednie między dwoma modelami wymiary Vision O były celową decyzją. Neft przyznał, że w przyszłości będzie to zależało od rozmiarów platform. Grupa Volkswagena ma w swojej ofercie skalowalne platformy o różnych długościach. Skoda będzie musiała jeszcze zdecydować, na której z nich ostatecznie umieści swoje elektryczne kombi. Co ważne, czeski producent nie wyklucza także pojawienia się tego modelu w wersji spalinowej. Miałby on funkcjonować na rynku wspólnie z elektryczną.
Dotychczasowe próby stworzenia elektrycznego kombi przez Grupę Volkswagena nie kończyły się wielkimi sukcesami. Najpierw pojawił się VW ID7 Tourer, a następnie Audi A6 E-Tron. Każdy z nich otrzymał inną platformę. Pierwszy zbudowany jest na MEB, z kolei drugi na PPE. Co ciekawe, kombi od Skody może otrzymać jeszcze inną platformę o nazwie SSP.
