Skoda nie będzie korzystać z technologii, której nie lubią kierowcy. "Naszym zadaniem jest upraszczać"

Producenci samochodów jeszcze nigdy nie przykładali tak dużej wagi do cięcia kosztów. To daje o sobie znać we wnętrzach nowoczesnych samochodów. Dostęp do większości funkcji został przeniesiony na ekrany tabletów, co jednak nie spotkało się z dużym entuzjazmem kierowców. Jednakże, niektórzy producenci zobowiązali się do zmiany i przywrócenia fizycznych przycisków. Jednym z nich jest Skoda. 

skoda-superb-sportline
Podaj dalej

Skoda stawia na fizyczne przyciski

skoda-superb-przyciski
fot. Skoda

Poleganie na systemach informacyjno-rozrywkowych aby wykonać najprostszą czynność, taką jak zmniejszyć poziom nawiewu z klimatyzacji, jest wyjątkowo upierdliwe, ale przede wszystkim także niebezpieczne. Siostrzana marka Volkswagena, Skoda, nie stawia wszystkiego na jedną kartę. Choć oczywiście nowoczesne samochody mają mniej przycisków niż kiedyś. 

W przypadku modeli Superb i Kodiaq Skoda uważa, że znalazła właściwą równowagę między umieszczeniem wszystkiego na ekranie, a zachowaniem osobnych przycisków dla często używanych funkcji. Prezes firmy udzielił obszernego wywiadu portalowi The Independent, w którym mówi, że to jest droga, którą muszą podążać. – Potrzebujemy przełączników. Potrzebujemy pokręteł. Czegoś, co czujesz i co nie rozprasza – powiedział. 

W najnowszych flagowych modelach Skody znalazły się sprytne pokrętła zgodne z filozofią Simply Clever. Zewnętrzne pokrętła sterują temperaturą wnętrza, ogrzewaniem, czy wentylacją foteli. Kierowca i pasażer mogą wybrać pożądane ustawienie, naciskając pokrętło, a wbudowany ekran na przycisku przełącza między funkcjami. 

Skoda Superb kombi
fot. materiały prasowe

Upraszczać, nie komplikować

Centralne pokrętło jest jeszcze bardziej wszechstronne. Umożliwia ono przełączanie między prędkością wentylatora, kierunkiem nawiewu, czy klimatyzacją i głośnością. Możemy za jego pomocą także zmienić tryb jazdy, czy powiększyć mapę nawigacji. Użytkownicy są jednak ograniczeni do czterech z sześciu funkcji, które mogą zaprogramować. 

Skoda na tę chwilę stosuje tę konfigurację tylko w dwóch modelach. Ale jej nadchodzący duży elektryczny SUV prawdopodobnie otrzyma podobny zestaw. Szef firmy podaje, że Grupa VW miała problemy z oprogramowaniem w niektórych modelach, ale zostały one już w dużej mierze rozwiązane. 

Myślę, że przeszliśmy długą drogę z naszym oprogramowaniem. Początkowo mieliśmy problemy. Zaletą oprogramowania jest to, że zazwyczaj można je aktualizować. Właśnie nad tym pracujemy. Mamy stabilny system, praktycznie bez usterek. Co dalej? Pracujemy nad tym, aby technologia samochodowa była mniej frustrująca poprzez usprawnienie jej użyteczności. To jedno z naszych głównych zadań: uprościć, a nie komplikować. Uczynić ją intuicyjną. 

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również