To może być wyjątkowo dobry rok dla Renault Clio w Europie, ale liczba krajów, w których będzie bestsellerem może nie być tak liczna jak się mogło wydawać. Oczywiście wszystko jest w grze, ale sprawa jest szczególnie ciekawa na dość małym rynku Macedonii Północnej. Z raportu CE Auto wynika, że od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano tam tylko 4 236 samochodów. To nawet o 6,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tam niekiedy każda rejestracja może być na wagę złota.

Skoda Octavia na czele
Pokazuje to zresztą najnowszy ranking modelowy, w którym doszło do zmiany lidera. Na pierwsze miejsce wskoczyła Skoda Octavia (193 szt.), spychając Renault Clio (187 szt.) na drugą lokatę. Podium po 7 miesiącach uzupełnia bestseller lipca, czyli Skoda Kamiq (167 szt.). SUV czeskiej marki wypchnął z czołowej trójki Toyotę Corollę (166 szt.) o dosłownie jedną rejestrację.

Zaciętą rywalizację widać też w przypadku Top 5, bo Kia Sportage (137 szt.) ma już tylko 2 rejestracje zapasu nad Citroenem C3 (135 szt.). Ten drugi w lipcu odrobił… 3 szt. Powyżej 100 egzemplarzy po 7 miesiącach miały na liczniku jeszcze Hyundai Tucson (110 szt.) i Skoda Scala (105 szt.). Ta ostatnia zapewniła zresztą czeskiemu producentowi obsadzenie miesięcznego podium (wraz z Kamiqiem i Octavią). W Top 10 macedońskiego rynku znajdują się jeszcze Suzuki Vitara (96 szt.) i Volkswagen Taigo (83 szt.).

Chiński model w Top 10 miesiąca
W zeszłym miesiącu Skodzie Kamiq do zwycięstwa wystarczyło 35 rejestracji. Nowy lider rynku, czyli Octavia też miała trójkę z przodu (30), a Scala (28) otarła się o ten rezultat. Względnie udany lipiec miały też Toyota Corolla (27) i SEAT Ibiza (23). Na uwagę zasługuje 9 miejsce chińskiego Geely Coolray, na co potrzeba było tylko 15 rejestracji. Takiego wyniku w poprzednim miesiącu nie uzyskało nawet Renault Clio (tylko 11 szt.), co miało istotne znaczenie na utratę prowadzenia.