To najbardziej awaryjne używane samochody. Pod żadnym pozorem ich nie kupuj

Stowarzyszenie ADAC opublikowało najnowsze zestawienie samochodów używanych. Największy automobilklub w Europie przedstawił również kilka innych zestawień. Które auta uznawane są za najbardziej awaryjne? Które z kolei mają stosunkowo najmniej awarii? Odpowiedzi na te i inne pytania poznacie w naszym artykule, w którym nieco szerzej przyjrzymy się tej sprawie.

Polacy eksport samochodów
Podaj dalej

To najbardziej awaryjne używane samochody. Jest nowy ranking ADAC

samochody używane samochód używany cena koszty ceny
Freepik

Statystyki przygotowywane przez automobilklub ADAC są oparte na informacjach i danych pochodzących z interwencji mechaników ADAC. Członków stowarzyszenia jest ponad 17 milionów, więc nic dziwnego, że wiele osób mocno liczy się z danymi zawartymi w rankingach prezentowanych przez ADAC. W najnowszych zestawieniach wzięto pod uwagę auta zarejestrowane na terenie Niemiec w liczbie minimum 7 tysięcy. W zestawieniu znalazły się także samochody elektryczne, po raz pierwszy w historii. Jak wyglądają wyniki rankingu? Już wam mówimy.

Statystyki prowadzone przez ADAC jasno wykazały, że najczęstszą przyczyną wzywania pomocy drogowej był akumulator rozruchowy (43,2 proc.). Drugie miejsce to awaria silnika (23,8 proc.), natomiast trzecie to problemy z alternatorem lub rozrusznikiem (10,4 proc.). Kierowcy często wzywali także pomoc z powodu problemów z kołami, kluczykami lub nadwoziem (odpowiednio 8,4, 7,2 i 7 procent). W zestawieniu wzięto pod uwagę samochody wyprodukowane w latach 2013-2020. Każde z nich podzielono na kilka kategorii, by wyróżnić najmniej i najbardziej awaryjne samochody, o czym przypomina serwis Interia, przytaczając wyniki rankingu.

Najbardziej awaryjne samochody podzielone na odpowiednie klasy

zakaz sprzedaży samochód samochody używane
fot. pixabay

Listę najbardziej awaryjnych samochodów według ADAC rozpoczyna Smart FourFour, który miał problemy z rozrusznikiem i stacyjką, zwłaszcza, jeśli mówimy o modelach z roczników 2015-2018. Renault Clio z lat 2014-2015 również często się psuło – głównie szwankował akumulator rozruchowy w przypadku tego modelu. Toyota C-HR także pojawiła się wśród najgorszych pojazdów z powodu niskiej jakości akumulatorów rozruchowych. To pokazuje, że nawet te teoretycznie bardzo popularne modele, często zmagają się z rozmaitymi awariami. Na liście znalazły się także modele Seat Alhambra czy Opel Insignia. Poniżej prezentujemy listę najbardziej awaryjnych aut z wyszczególnieniem lat produkcji awaryjnych modeli:

Klasa supermini:

Fiat 500 2015-2016

Hyundai i10 2016-2018

Smart Forfour 2015-2018

Smart Fortwo 2015-2019

Auta miejskie i segment B:

Renault Clio 2013-2016

Opel Meriva 2015-2017

Opel Mokka 2017-2018

Hyundai i20 2013-2015

Samochody kompaktowe:

Fiat Tipo 2016-2017

Ford Focus 2013-2014

Ford Kuga 2014-2015, 2020

Peugeot 308 2013-2015

Renault Kangoo 2013-2018

Renault Megane 2015-2016

Renault Scenic 2015-2018

Toyota C-HR 2017-2020

Mercedes Citan 2014-

Samochody klasy średniej i auta rodzinne:

Ford Mondeo 2013, 2015

Ford S-Max 2016-2018

Volkswagen Sharan 2013-2016

Opel Zafira Life 2013-2015

Opel Insignia 2013-2018

Seat Alhambra 2013-2016

Toyota RAV4 2019-2020

Ford Tourneo/Transit Custom 2013-2014

Samochody dostawcze:

Ford Transit 2014-2016, 2019

Renault Master 2019-2020

Renault Traffic 2015-2016

Fiat Ducati 2013-2020

źródło: ADAC / Interia

Przeczytaj również