Samochody na wynajem. Jakie auta są najdroższe i najtańsze? Szokujące wyniki zestawienia

Samochody na wynajem cieszą się dużą popularnością – zarówno w Polsce, jak i na świecie. Abonament na najdroższe auto dostępne w wynajmie długoterminowym kosztuje jednak nawet 14 tysięcy złotych netto miesięcznie. Można jednak również nieco taniej wynająć samochody. Jakie auta są w zestawieniu najdroższych i najtańszych opcji na wynajem? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule, w którym szerzej zajęliśmy się tym tematem.

SUV jak Netflix Lynk&Co
Podaj dalej

Samochody na wynajem. Jakie auta najlepiej wybrać na najem? Okazuje się, że nie na wszystkie może was stać

dywaniki samochodowe kierowca
fot. freepik

Z raportu przygotowanego przez firmę Carsmile wynika, że w przypadku wynajęcia na 3 lata chociażby Mercedesa AMG GLE Coupe trzeba liczyć się z comiesięczną fakturą na koszt 13 943 złotych. Miesięczny koszt tego samochodu, jeśli chodzi o wyposażenie tego auta, wynosi zatem tyle, co chociażby roczny abonament na Fiata 500. To pokazuje, że auta na wynajem może i się opłacają, jednak nie wszystkie modele są na kieszeń każdego z Polaków.

„Celem naszego zestawienia było pokazanie aut dostępnych w standardowej ofercie wynajmu długoterminowego. Istnieje oczywiście możliwość zamówienia zindywidualizowanej wyceny abonamentu na samochód wart ponad 800 tys. zł. Kwota 800 tysięcy jest jednak taką umowną granicą, powyżej której skonstruowanie oferty wynajmu długoterminowego staje się problematyczne. W takim wypadku nabywca może jednak skorzystać z klasycznego leasingu, o ile oczywiście posiada odpowiednią zdolność kredytową, aby opłacać tak wysokie faktury” – tłumaczy szef działu zamówień w Carsmile, Swylester Łagowski, cytowany przez serwis MotoFakty.

Ile wynosi koszt wynajęcia najdroższych i najtańszych samochodów na wynajem?

kierowcy z nowymi wnietami 2024
Freepik

Najtańsze nowe auto w okresie najmu na 3 lata to Fiat 500 z manualną skrzynią biegów. Abonament w przypadku tego pojazdu wynosi 1131 zł. Na liście pięciu tanich aut znajdują się jeszcze Hyundai i20, Suzuki Swift, Dacia Sandero, za które trzeba zapłacić w okolicach 1100-1400 zł netto w miesięcznym abonamencie. W przypadku najdroższych pojazdów, to tutaj mamy średnią cenę 12,7 tys zł netto miesięcznie. Oprócz wspomnianego wyżej Mercedesa mamy tutaj jeszcze Porsche Cayenne E-Hybrid, Range Rover w wersji Sport, Mercedes V-klasa i Audi Q7, które również przodują, jeśli chodzi o miesięczne stawki za abonament.

„Koszt użytkowania samochodu osobowego na poziomie 12-14 tys. zł netto miesięcznie może szokować, jednak na rynku nie brakuje chętnych na tego typu pojazdy. Jest to widoczne szczególnie w czasie kryzysu, gdy większość społeczeństwa zaciska pasa. Samochody z segmentu premium niezmiennie cieszą się natomiast bardzo dużym zainteresowaniem. Są one kupowane lub wynajmowane przede wszystkim przez osoby prowadzące działalność gospodarczą. Przy bardzo drogich autach odliczenia w kosztach są wprawdzie stosunkowo nieduże ze względu na konieczność zastosowania proporcji, ale pozostaje możliwość odliczenia połowy VATu przy mieszanym trybie użytkowania pojazdu, co powoduje, że dla przedsiębiorcy odczuwalny ciężar wydatków na auto jest relatywnie mniejszy niż dla konsumenta” – tłumaczy Sylwester Łagowski z Carsmile.

Przeczytaj również