Od 1 stycznia 2024 roku BMW Group wprowadzi model sprzedaży bezpośredniej w Europie

BMW Group zacznie wprowadzać od nowego roku model sprzedaży bezpośredniej w Europie, zaczynając od MINI w trzech wybranych krajach – we Włoszech, Polsce i Szwecji. Stopniowe wdrażanie w innych krajach europejskich ma nastąpić od 2026 roku. Jakie jeszcze ma plany marka na kolejne lata? Co pozytywnego ma wprowadzić model sprzedaży bezpośredniej w Europie? Tego dowiecie się z naszego artykułu, w którym szerzej zajmujemy się tym tematem.

BMW logo
Podaj dalej

BMW Group wprowadza model sprzedaży bezpośredniej w Europie w trzech krajach europejskich. A to dopiero początek

wyprzedzanie bmw

Dzięki temu ważnemu krokowi nowe samochody BMW i MINI będą w przyszłości sprzedawane w modelu agencyjnym. Klienci, partnerzy jak i samo BMW Group mają w równym stopniu skorzystać z nowego modelu sprzedaży, który zapewni klientom przejrzystość cen.  Ponadto w ramach przejścia na model agencyjny BMW Group digitalizuje cały proces zakupu. W przyszłości klienci będą mogli nie tylko swobodnie wybierać między zakupami fizycznymi i cyfrowymi, ale także płynnie przechodzić pomiędzy tymi dwiema metodami. Będzie to możliwe dzięki zintegrowanemu systemowi IT. Jednocześnie klient nadal będzie miał dostęp do gęstej sieci dystrybucyjnej.

„Przejście na sprzedaż bezpośrednią z partnerami handlowymi jest kluczowym kamieniem milowym w naszej reorganizacji sprzedaży rozpoczętej w 2020 roku. Nowy model sprzedaży umożliwi bezpośrednią komunikację z naszymi klientami, a tym samym zapewni BMW Group bezpośredni kontakt z nimi. Naszym celem jest zwiększenie satysfakcji klienta i doświadczenia marki dzięki nowemu modelowi dystrybucji oraz zaoferowanie klientowi najlepszego doświadczenia premium w branży” – tłumaczy członek zarządu Pieter Nota.

Nowy model sprzedaży wprowadzony przez markę ma bazować na istniejącej już sieci dealerskiej. Wykorzysta dzięki temu w ten sposób jeden z głównych atutów firmy, czyli dobrze funkcjonującą i ugruntowaną strukturę sprzedaży. „Chciałbym wyrazić wdzięczność naszym partnerom handlowym: za konstruktywną współpracę i niezwykle pozytywny odzew w postaci 100-procentowego podpisania umów agencyjnych MINI, co jest wyraźnym potwierdzeniem naszej partnerskiej ścieżki” – dodaje Pieter Nota.

BMW Group ma ambitne plany. Na razie Włochy, Szwecja i Polska, a później także i kolejne kraje

BMW logo
Fot. pixabay.com

Model agencyjny ma oferować partnerom atrakcyjne i zrównoważone rozwiązania biznesowe, a także umożliwi większą przewidywalność. W przypadku każdego sprzedanego pojazdu, partnerzy handlowi będą otrzymywali starannie obliczone prowizje. W nowym modelu sprzedaży partnerzy mogą skoncentrować się na zapewnieniu klientowi idealnego doradztwa i wsparcia oraz mają dostęp do całego asortymentu pojazdów BMW Group. Partnerzy handlowi bardzo pozytywnie zareagowali na nowy model sprzedaży BMW Group. Wszyscy partnerzy w Europie podpisali umowy dotyczące MINI. Model jak na razie będzie obowiązywał we Włoszech, Szwecji i Polsce, jednak w kolejnych latach nastąpi przejście także do innych krajów europejskich. Plany są bardzo ambitne i ciekawe, jak to wszystko będzie funkcjonowało. Wydaje się jednak, że wszystko zostało przygotowane na tyle przejrzyście, że nie ma co się martwić o ewentualne problemy.

źródło: materiały prasowe BMW

Przeczytaj również