Najdziwniejsze kierownice, które nigdy ostatecznie nie trafiły na rynek. Tesla nie jest wyjątkiem [ZDJĘCIA]

W tej chwili śmiało można powiedzieć, że kierownice pojazdów wyglądają normalnie. Z wyjątkiem niektórych, takich jak Chevrolet Corvette C8, większość jest okrągła lub ma płaski spód. Nie zawsze jednak tak było, zobacz najdziwniejsze kierownice na świecie!

Najdziwniejsze kierownice, które nigdy ostatecznie nie trafiły na rynek. Tesla nie jest wyjątkiem [ZDJĘCIA]
Podaj dalej

W przeszłości istniało już kilka pojazdów koncepcyjnych, które cechowały się futurystycznymi wzorami, do tego stopnia, że kierownice nie były okrągłe. Zapraszamy do zapoznania się z najdziwniejszymi propozycjami.

Honda EV-STER (2011)

Podczas Tokyo Motor Show 2011 Honda zaprezentowała koncepcyjny model EV-STER. Zamiast typowej kierownicy, ten elektryczny samochód sportowy miał joysticki.

BMW Z22 (1999)

BMW w 1999 roku wymyśliło model, który miał wiele zabawek technicznych, takie jak boczne kamery i prostokątna kierownica. Miała ona również skaner linii papilarnych, który pomagał przy zapalaniu.

Oldsmobile Incas (1986)

Panie i panowie, to jest oczywiście kierownica, a nie ster myśliwca odrzutowego ani nic innego. Jest to prawdopodobnie jedna z najbardziej szalonych kierownic, jakie kiedykolwiek widzieliśmy.

Citroen Karin (1980)

Citroen Karin miał trapezoidalny kształt i dwa siedzenia z tyłu (a’la McLaren z F1). Ale to nie było w tym najbardziej dziwne – popatrzcie na kierownicę, która niby jest okrągła, ale miała osobliwe wycięcie, które łączyło się z klawiaturą. W rzeczywistości były to przyciski telefonu.

Lancia Sibilo (1978)

Jednoczęściowa kierownica miała pełnić funkcję ergonomiczną, a specjalnie zaprojektowany uchwyt miał sprawiać wrażenie, że kierowca dotyka dłoni człowieka. Wszystkie przyciski były umieszczone za kierownicą, aby uzyskać minimalistyczny wygląd.

Maserati Boomerang (1971)

Wszystkie kontrolki i wskaźniki były umieszczone wewnątrz kierownicy. Model ten został zaprezentowany w Turynie, podobnie jak Lancia Sibilo. Do dzisiaj uważany jest za najbardziej ekstremalne dzieło Giorgetto Giugiaro.

Przeczytaj również