Najdziwniejsze kierownice, które nigdy ostatecznie nie trafiły na rynek. Tesla nie jest wyjątkiem [ZDJĘCIA]

Najdziwniejsze kierownice, które nigdy ostatecznie nie trafiły na rynek. Tesla nie jest wyjątkiem [ZDJĘCIA]

Podaj dalej

W tej chwili śmiało można powiedzieć, że kierownice pojazdów wyglądają normalnie. Z wyjątkiem niektórych, takich jak Chevrolet Corvette C8, większość jest okrągła lub ma płaski spód. Nie zawsze jednak tak było, zobacz najdziwniejsze kierownice na świecie!

W przeszłości istniało już kilka pojazdów koncepcyjnych, które cechowały się futurystycznymi wzorami, do tego stopnia, że kierownice nie były okrągłe. Zapraszamy do zapoznania się z najdziwniejszymi propozycjami.

Honda EV-STER (2011)

Podczas Tokyo Motor Show 2011 Honda zaprezentowała koncepcyjny model EV-STER. Zamiast typowej kierownicy, ten elektryczny samochód sportowy miał joysticki.

BMW Z22 (1999)

BMW w 1999 roku wymyśliło model, który miał wiele zabawek technicznych, takie jak boczne kamery i prostokątna kierownica. Miała ona również skaner linii papilarnych, który pomagał przy zapalaniu.

Oldsmobile Incas (1986)

Panie i panowie, to jest oczywiście kierownica, a nie ster myśliwca odrzutowego ani nic innego. Jest to prawdopodobnie jedna z najbardziej szalonych kierownic, jakie kiedykolwiek widzieliśmy.

Citroen Karin (1980)

Citroen Karin miał trapezoidalny kształt i dwa siedzenia z tyłu (a’la McLaren z F1). Ale to nie było w tym najbardziej dziwne – popatrzcie na kierownicę, która niby jest okrągła, ale miała osobliwe wycięcie, które łączyło się z klawiaturą. W rzeczywistości były to przyciski telefonu.

Lancia Sibilo (1978)

Jednoczęściowa kierownica miała pełnić funkcję ergonomiczną, a specjalnie zaprojektowany uchwyt miał sprawiać wrażenie, że kierowca dotyka dłoni człowieka. Wszystkie przyciski były umieszczone za kierownicą, aby uzyskać minimalistyczny wygląd.

Maserati Boomerang (1971)

Wszystkie kontrolki i wskaźniki były umieszczone wewnątrz kierownicy. Model ten został zaprezentowany w Turynie, podobnie jak Lancia Sibilo. Do dzisiaj uważany jest za najbardziej ekstremalne dzieło Giorgetto Giugiaro.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News