Mazda podsumowała 2023 rok w Polsce. "Dostarczyliśmy wszystkie samochody"

Mazda podsumowała 2023 rok w Polsce. Minione dwanaście miesięcy skończyło się dla marki na poziomie 11 079 sprzedanych samochodów, co daje 2,33 proc. udziału w rynku. Ponad 64 proc. sprzedaży to modele SUV z linii CX. Jakie jeszcze dane opublikowała marka, podsumowując 2023 rok? Tego dowiecie się z naszego artykułu, w którym szerzej zajmujemy się tym tematem.

Mazda
Podaj dalej

Mazda podsumowała 2023 rok na terenie Polski. Marka może pochwalić się dobrymi liczbami w ostatnich dwunastu miesiącach

mazda-mx-5-sprzedaz
fot. Mazda

Na czele sprzedaży Mazdy w Polsce znalazły się trzy modele z segmentu SUV. Pierwsza lokata należy do światowego bestsellera, CX-5, który trafił do 3088 odbiorców, drugą lokatę zajęła Mazda CX-30 z wynikiem 2116 szt, a na trzeciej pozycji z rezultatem 1929 egz. uplasował się flagowy model – Mazda CX-60. Tym samym udział modeli SUV z linii CX w ogólnej sprzedaży w Polsce wyniósł 64,4%. Kolejne pozycje zajęły modele Mazda6 z wynikiem 1587 szt. i Mazda3, która trafiła do 1343 odbiorców. 400 klientów wybrało Mazdę 2 Hybrid a 343 elektryczną Mazdę MX-30. Stawkę zamykają kultowa Mazda MX-5 z wynikiem 137 egz. oraz miejska Mazda2, którą z polskich salonów wyjechało 136 klientów.

Rok do roku Mazda notuje skok sprzedaży w Polsce. Ten aktualny na poziomie 52,4 proc. był powyżej wzrostu całego rynku nowych samochodów, który w ubiegłym roku w naszym kraju wyniósł 13,2 proc. „W miniony rok weszliśmy z rekordowo wysokim bankiem zamówień klienckich, jednak dzięki stabilnej produkcji dostarczyliśmy wszystkie samochody zamówione w 2022 r. i mogliśmy pokryć sporą część bieżących zamówień” – tłumaczy nowy Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland, Maciej Hochman.

Jakie są plany Mazdy na 2024 rok? Ambitne zapowiedzi dyrektora Hochmana

Mazda CX-60 PHEV

Marka ma ambitne plany na 2024 rok. Jakie rozwiązania będzie chciała wdrożyć Mazda w nadchodzących dwunastu miesiącach? „Nasz plan na 2024 r. to utrzymanie sprzedaży na poziomie 10 000 sztuk i wprowadzanie kolejnych modeli. W salonach właśnie pojawia się Mazda MX-30 R-EV – kompaktowy, elektryczny crossover wyposażony w unikatowy na skalę światową silnik Wankla działający jako generator energii elektrycznej w czasie jazdy, co rozwiązuje problem z zasięgiem na jednym ładowaniu i braki w publicznej infrastrukturze do ładowania samochodów. Lada dzień rozpocznie się produkcja Mazdy 2 Hybrid 2024, która została wizualnie dopasowana do naszych pozostałych modeli, a wiosną pojawi się Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. wyposażona m.in. w najnowsze multimedia i systemy wspierające kierowcę. Wreszcie rok 2024 upłynie pod znakiem największej, także dosłownie, nowości, czyli Mazdy CX-80. To będzie nasz flagowy SUV w segmencie, w którym do tej pory nie byliśmy obecni w Europie, kolejny model będący naszą propozycją dla klientów rozważających alternatywę dla uznanych marek premium” – zapowiedział Maciej Hochman.

Podczas 15-letniej obecności Mazdy na polskim rynku do klientów trafiło ponad 115 000 nowych samochodów, a marka może się pochwalić stabilną siecią sprzedaży obejmującą 32 autoryzowanych dealerów. Według danych CEPiK w 2023 r. w Polsce zarejestrowano 475 032 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 13,2% w porównaniu do roku 2022.

źródło: materiały prasowe Mazda

Przeczytaj również