Który samochód hamuje najlepiej? Hybryda, elektryk czy spalinowy? Zaskakujące wyniki testu! [RAPORT]

Który samochód hamuje najlepiej? Hybryda, elektryk czy spalinowy? Zaskakujące wyniki testu! [RAPORT]

diesel hamowanie silnikiem

Podaj dalej

Zastanawialiście się kiedyś, czy samochody elektryczne, spalinowe, jak i hybrydowe pokonują taką samą drogę hamowania na tym samym odcinku? Jeśli tak, to mamy dla was świetną wiadomość – testerzy z ADAC w ostatnim czasie postanowili to sprawdzić, dzięki czemu wiemy już teraz doskonale, które samochody najlepiej hamują i najszybciej są w stanie się zatrzymać w jednakowych warunkach. Jesteście ciekawi wyników badania? Jeśli tak, to zapinajcie pasy i przyszykujcie się do lektury naszego artykułu.

Który samochód najlepiej hamuje? Poznajcie wyniki raportu ADAC, które są mocno zaskakujące

ceny paliw silnik

Warto podkreślić, że ADAC przeprowadziło łącznie testy 396 samochodów różnych marek z różnymi układami napędowymi. Wszystkie testy odbyły się według ściśle ustalonych wcześniej norm – hamowanie zawsze odbywało się na suchej nawierzchni, auta miały założone opony letnie, a droga hamowania odbywała się na tym samym odcinku toru testowego. Umożliwiło to zagwarantowanie równych warunków dla wszystkich warunków, aby wyniki testu były mocno miarodajne.

Test polegał na wykonaniu dziesięciu serii hamowania na danym odcinku. Każdy smaochód rozpoczynał hamowanie przy prędkości 100 km/h. Każdy pojazd został później zakwalifikowany w jednej z pięciu dostępnych kategorii, w zależności od danej punktacji (doskonały, dobry, wystarczający, kiepski, fatalny). Zwycięzcą rankingu okazal się model Porsche 911 Carrera S, którego droga hamowania wyniosła jedynie 30,9 metra. 40 cm dalej zatrzymało się BMW M5, z kolei na dalszych lokatach znalazły się takie modele jak Seat Leon ST Cupra (31,8 m) i Audi A7 (32,1 m).

Zaskoczenia w rankingu ADAC często się zdarzają. Spodziewaliście się takich rezultatów?

diesel-hamowanie-technika

Dużym zaskoczeniem w teście była piąta lokata dla Ford Focus Tournament 1.0 Ecoboost, który mimo że jest autem rodzinnym, zanotował naprawdę dobry wynik, zaliczając taką samą drogę hamowania jak Audi A7. Na przeciwległym biegunie triumfował model Suzuki Jimny z drogą hamowania 45,2 metra. Słabo wypadł też model Peugeot Rifter z wynikiem 41,4 metra. Kolejne wyniki w tym niechlubnym rankingu zanotował Land Rover Discovery (40,9 m) oraz Suzuki Ignis i Toyota Aygo. Czy wyniki tego testu okazały się dla was zaskoczeniem? Dajcie znać w komentarzach!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News