Które samochody elektryczne tracą najbardziej na zasięgu w warunkach zimowych? Poznaj wyniki testu
![kierowcy pjada za darmo elektrykami](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2021%2F10%2Fsamochody-elektryczne-samchod-elektryczny-ladowanie-wady-e1662614093317.jpg)
Akumulatory w samochodach elektrycznych najlepiej się sprawują, kiedy na zewnątrz jest temperatura wynosząca pomiędzy 20 a 40 stopnia Celsjusza. Wówczas akumulator najlepiej oddaje energię i ma największą pojemność. Zimą oczywiście takie temperatury są niemożliwe, co jest pewnym problemem dla tego typu samochodów. Jak zatem wygląda zasięg poszczególnych samochodów podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych?
Specjaliści z ADAC postanowili przyjrzeć się siedmiu różnym samochodom i sprawdzili, które auta najlepiej poradzą sobie podczas trudnych warunków pogodowych. Testy zostały przeprowadzone w identycznych warunkach pomiarowych, aby zagwarantować jak najbardziej wiarygodne pomiary w tej sprawie.
Jakie auta najlepiej poradziły sobie w testach?
![inflacja ceny paliwo samochód z importu](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2022%2F07%2Fsamochody-elektryczne-samochod-ekologia-diesel-benzyna-3-e1659772503633.jpg)
Jesteście ciekawi, które auta najlepiej poradziły sobie w tym teście podczas przeprowadzanych pomiarów? Liderem zestawienia okazał się samochód Fiat 500e, który poradził sobie najlepiej podczas testów. Drugie miejsce przypadło modelowi Renault Zoe, a lokatę na najniższym stopniu podium zajął model Hyundai Kona Electric. Kolejne lokaty zajęły modele Ford Mustang Mach-E, Lexus UX300e, Nissan Leaf i VW ID.3. Spodziewaliście się takich wyników zaskoczenia czy jesteście zdziwieni takimi rezultatami? Dajcie nam znać w komentarzach!