Zbyt szybko zużywa Ci się płyn chłodniczy? Zobacz co musisz zrobić w takiej sytuacji!
Podczas jazdy temperatura płynu chłodniczego często waha się między 80 a 95 stopniami Celsjusza. W niektórych samochodach nawet może osiągnąć ona wartość do 110 stopni. Jeśli po 30-50 tysiącach kilometrów zauważycie, że nieco ubywa wam płynu chłodniczego, to nie jest to jeszcze sytuacja, w której trzeba specjalnie „bić na alarm”. To całkiem normalne i zdarza się to bardzo często. Niepokojącą oznaką jest jednak wyciek, który czasami można dostrzec przed otwarciem maski pojazdu.
Wyciek pojawia się pod samochodem na poziomie chłodnicy. Często taka sytuacja ma miejsce, gdy jeździmy w długie trasy w bardzo wysokich temperaturach. Jedną z najbardziej poważnych awarii, które powodują ubywanie płynu chłodniczego jest nieszczelność nagrzewnicy. Czasami powoduje to korozja, a czasami po prostu zbyt wiele zanieczyszczeń. Można temu prosto zaradzić – wystarczy kupować płyn chłodniczy wysokiej jakości. Nie ma sensu w tych sytuacjach decydować się na przesadne oszczędności.
Jeśli nie jesteś w stanie sam rozpoznać przyczyny, udaj się do mechanika. I nie kontynuuj dalszej jazdy!
Czasami płyn chłodniczy ubywa także podczas zimowych dni. Jest to spowodowane zwiększeniem się objętości mieszanki oraz uszkodzeniem uszczelek. Warto wtedy wymienić gumowe elementy. Jeśli to nie pomoże, konieczna będzie wizyta u specjalisty. To jest najlepsze rozwiązanie, kiedy sam nie będziesz w stanie zdefiniować, dlaczego ubywa płynu chłodniczego w samochodzie. Najczęściej jednak dzieje się tak z powodów wymienionych przez nas powyżej.