Instalacja LPG – o czym trzeba pamiętać?
Jeśli zamierzasz zainstalować w swoim samochodzie instalację LPG, musisz właściwie poprowadzić przewody elektryczne i gazowe. Pamiętaj, że przewody gazowe muszą być równe i ułożone w sposób, który nie narazi ich na uszkodzenie w przypadku wysokich temperatur. Istotne jest także odpowiednie podpięcie elektroniki instalacji do fabrycznego sterowania silnikiem. Postaw na komputer gazowy ze sprawdzonego źródła, który zagwarantuje ci wytrzymałość i odpowiednią jakość. Ważny jest również odpowiedni montaż parownika i zbiornika na gaz. Dobra, podstawy już znasz – przejdźmy teraz do tego co cię zainteresuje najbardziej. A mianowicie do usterek. Dzięki nam dowiesz się, które części najczęściej mogą się popsuć.
Przeglądu każdej instalacji gazowej powinno dokonywać się mniej więcej po pokonaniu 10 tysięcy kilometrów. Warto wymienić również przy tym filtr gazu, bo w przypadku jazdy na zanieczyszczonym filtrze narażasz się na spadek mocy oraz większe zużycie gazu.
Silnik również jest narażony na awarie
Bardzo często psują się jednak również wtryskiwacze, które można wyregulować lub po prostu wymienić, jeśli będą w opłakanym stanie. Podatną częścią na uszkodzenia jest także parownik gazu. Jego awaria przejawia się zazwyczaj brakiem mocy. Koszt jego regeneracji jest średnio opłacalny, dlatego też w takim przypadku wymienić go na nowy.
A co w takim przypadku z silnikiem? Niestety, silnik w przypadku niewłaściwego montażu LPG również narażony jest na uszkodzenie. Najczęściej kierowcy posiadający samochód z instalacją LPG ma problem, że silnik nie chce pracować na benzynie. Jeśli szybko nie zainterweniujesz w tej sprawie (najprawdopodobniej problem tyczy wówczas sterownika silnika), narazisz swój silnik na całkowite uszkodzenie, a tego chyba wolałbyś mimo wszystko uniknąć.
Mamy nadzieję, że delikatnie rozświetliliśmy ci na czym polegają najczęstsze problemy z instalacją LPG. Pamiętaj na co zwrócić uwagę, a dzięki temu unikniesz w przyszłości przykrych konsekwencji.