Duże zmiany na parkingach w Warszawie. Trzeba będzie płacić za ładowanie aut elektrycznych

Wiele wskazuje na to, że zostaną wprowadzone duże zmiany na parkingach Warszawy. Radni już w czwartek, 16 listopada będą dyskutowali na temat zmiany regulaminu parkingów P+R. Ma być opłata za ładowanie aut elektrycznych, a na parkingu będzie można zostawić hulajnogę. To jednak nie koniec zmian, jakie zajdą w stolicy. Ich szczegóły poznacie w naszym artykule, w którym prezentujemy wszystkie informacje na ten temat.

mandat za ładowanie ev
Podaj dalej

Duże zmiany na warszawskich parkingach P+R. Radni chcą nowej uchwały

samochod elektryczny ładowanie freepik
Freepik

Projekt warszawskich radnych chce wprowadzenia opłat za energię elektryczną, która jest na co dzień używana do ładowania aut elektrycznych przez użytkowników parkingu. Wszystko z powodu znaczących wzrostów cen za energię elektryczną. Rozliczanie ma być proporcjonalne do zużytej energii z dokładnością do 0,1 kWh. „Wg. danych za rok 2022, użytkownicy parkingów P+R, na potrzeby ładowania samochodów elektrycznych, zużyli ok. 440 tys. kWh energii. Na podstawie przeprowadzonej analizy, w oparciu o koszty zakupu i dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby funkcjonowania na parkingach Parkuj i Jedź stacji do ładowania samochodów elektrycznych w 2023 r., zaproponowano stawkę 1,61 zł brutto za 1 kWh” – możemy przeczytać w uzasadnieniu uchwały przygotowanej przez radnych.

Dodatkowo, ma dojść do rezygnacji z Kart Eko, które wydawane są użytkownikom auto elektrycznych. To kolejna zmiana, która dojdzie do skutku. „Liczba dostępnych Kart Eko jest określona dla danego parkingu, w zależności od ogólnej liczby miejsc postojowych dostępnych na parkingu i ich średniego obłożenia w ciągu dnia – obecnie wynosi od 1 do 19 Kart Eko na dany parking. Aktualnie jest 13 parkingów, na których uruchomione są stacje do ładowania samochodów i gdzie wydawane są ww. karty, a łączna ich pula wynosi 74 sztuki” – czytamy w uchwale.

Radni mają ambitne plany

mandat za ładowanie ev
Pixabay

Projekt radnych zakłada wprowadzenie w stolicy zmian w wysokości opłaty za wynajem miejsca postojowego w trakcie przerwy technicznej, która trwa od 4:30 do 2:30. Wynosi ona aktualnie 100 złotych i nie jest zmieniona od 2007 roku. „Biorąc pod uwagę, że na przestrzeni lat funkcjonowania parkingów P+R nastąpił wielokrotny wzrost kosztów ich utrzymania, a także ogólny wzrost wartości towarów i usług na rynku, w tym m.in. wzrost stawek opłat za parkowanie w strefie płatnego parkowania, proponuje się wzrost ww. opłaty w tabeli cennika opłat” – czytamy w uchwale. A to nie koniec propozycji zmian.

„Kolejna wnioskowana zmiana polega na rezygnacji z zakazu przebywania na terenie parkingu osób, o ile nie jest to związane z wyjściem z parkingu po pozostawieniu pojazdu lub dojściem do niego celem opuszczenia parkingu. Powyższe podyktowane jest zamiarem rozszerzenia funkcji, jaką miałyby spełniać parkingi. Zamysłem jest zatem wprowadzenie również dodatkowych udogodnień dla użytkowników, poprzez zainstalowanie na obiektach automatów usługowych, np. paczkomatów, co zwiększy potencjał zagospodarowania obiektów, a także stworzy możliwość odpłatnej dzierżawy terenu, co z kolei może przynieść dodatkowe dochody dla Warszawy” – uzasadniają radni. Jak sami zatem widzicie, szykują się duże zmiany w stolicy na parkingach P+R. Uważacie, że są one potrzebne? Dajcie nam znać, wasza opinia jest dla nas istotna!

Przeczytaj również