Audi: Projektowanie samochodu to także planowanie doświadczeń użytkownika

Co do tego, że projektowanie samochodu nie należy do najprostszych procesów, nikogo specjalnie nie trzeba przekonywać. Podczas projektowania danego auta nie wszystko kończy się tylko i wyłącznie na designie zewnętrznym czy wewnętrznym. Projektanci muszą mieć też na uwadze, jak będzie wyglądało auto po upływie czasu oraz konieczne jest przewidywanie zmian społecznych i pokoleniowych. Jak od podszewki wygląda projektowanie auta w marce Audi? Tego dowiecie się z naszego artykułu, w którym zajmujemy się tym tematem.

Logo Audi
Podaj dalej

Audi. Projektowanie auta to nie tylko poświęcenie się danemu pojazdowi. To także planowanie doświadczeń użytkownika

Szef strategii designu w Audi Design Claus Potthoff przyznał, że Audi aktualnie nie tylko zajmuje się projektowaniem samochodów, ale także projektowaniem doświadczeń kierowców. „Teraz projektujemy doświadczenia, a nie tylko produkty. Nowe technologie, komunikacja i cyfryzacja w coraz większym stopniu determinują projektowanie, a przede wszystkim użytkowanie pojazdów. Tak więc nie wystarczy już zaprojektować kształt, ale trzeba również zaprojektować otoczenie, czyli doświadczenia związane z pojazdem” – czytamy w materiale prasowym.

Audi podczas projektowania aut musi zatem nie tylko skupiać się stricte na samochodach, ale też na tym, jak wygląd auta będzie zmieniał się w przyszłości. Dlatego też ważne jest planowanie wszystkiego z odpowiednim wyprzedzeniem, bowiem wraz z upływem czasu, koncepcje aut będą ewoluowały. I na tym skupia się właśnie szef strategii designu w Audi, Claus Potthoff. „Te doświadczenia zostaną wzmocnione przez środki cyfrowe, które nie są namacalne. Wyświetlacze i łączność wewnątrz pojazdu stawiają zupełnie nowe wymagania w zakresie interfejsu użytkownika i jego doświadczenia. Z jednej strony ekrany i powierzchnie projekcyjne zajmują coraz więcej miejsca wewnątrz pojazdu. Ale cyfryzacja w naturalny sposób zmienia sposób obsługi pojazdu oraz sposób obsługi informacji wewnątrz pojazdu” – tłumaczy Potthoff.

Audi w ostatnich latach prezentowało kilka pojazdów koncepcyjnych, takich jak chociażby modele stworzone przez AI w latach 2017-2019. Celem takiego zabiegu ze strony marki było sprawdzenie, jak odbiorcy postrzegają poszczególne modele pojazdów w kontekście rozwijającej się zautomatyzowanej jazdy. W kontekście cały czas rosnącej ewolucji designu pojazdów wypuszczanych ze stajni Audi, można powiedzieć, że marka cały czas chce zachować harmonię między teraźniejszością a przyszłością. I to jest widoczne zarówno w aktualnych, jak i przyszłych modelach produkowanych samochodów.

Audi preferuje dynamiczny rozwój designu swoich samochodów. Harmonia to podstawa

audi logo

„W Audi preferujemy ciągły, lecz dynamiczny rozwój designu, starając się zachować harmonię między teraźniejszością a przyszłością. Zmiany w projektowaniu nadwozia pojawiają się regularnie, o różnej skali, widoczne przede wszystkim co trzy do czterech lat w nowych modelach. Obecnie, z uwagi na złożoność współczesnego świata i nadmiar wrażeń wizualnych, gdzie dążymy do stworzenia pojazdów, które stanowią oazę spokoju. Kierunek ewolucji designu skłania się ku bardziej łagodnemu i płynnemu językowi, z mniejszą ilością linii, skoncentrowanym na objętości i rozciągniętych powierzchniach” – podsumował Potthoff.

Przeczytaj również