Samochody miejskie od Toyoty - wybierz sprawdzony model

Życie w mieście nie rozpieszcza kierowców. Korki, zapadnięte studzienki, dziury wyrastające po zimie jak grzyby po deszczu, wszechobecne progi zwalniające i wieczny brak miejsc do parkowania. Jak walczyć z takimi utrapieniami? Poradzą sobie z nimi tylko najlepsze miejskie auta. Tak się składa, że w gamie Toyoty znajdą się propozycje idealnie dopasowane do miejskiego stylu życia. Czym wyróżniają się zwinne Aygo X, kompaktowy Yaris, komfortowa Corolla, ekonomiczny Prius i nowa Toyota C-HR? Takie są samochody miejskie Toyoty.

Samochody miejskie od Toyoty – wybierz sprawdzony model
Podaj dalej

Toyota Aygo X – kompaktowe i zwinne auto do miejskiej dżungli

Najmniejszy z miejskich modeli Toyoty ma bogatą historię, a w nowej odsłonie przybrał formę crossovera. Co stoi za takim ruchem japońskiej marki? To bardzo proste – auto miejskie garściami czerpie z zalet podniesionego nadwozia. Po pierwsze – wygoda. Do Toyoty Aygo X łatwiej się wsiada, a zajęcie miejsca za kierownicą wymaga mniej wysiłku. Wyżej umieszczone fotele gwarantują także lepszą widoczność i pozwalają łatwiej odnaleźć się w miejskiej dżungli, w której przez ostatnie lata zaroiło się od SUV-ów. Poza nadwoziem, wyższy jest też prześwit – o zaletach takiego rozwiązania nikogo nie trzeba chyba przekonywać – spokój ducha przy wjeżdżaniu na krawężniki zdecydowanie jest tego wart. Oprócz tego, forma crossovera ma w przypadku Aygo X wymiar czysto estetyczny. Niebanalna stylistyka z dwukolorowym malowaniem nadwozia zdecydowanie wyróżnia się na ulicy – kombinacji kolorów, felg i tapicerek jest w najmniejszej Toyocie mnóstwo.

Niewielkie wymiary zewnętrzne sprawiają, że Toyota Aygo X z godną podziwu lekkością wciśnie się w każde miejsce do parkowania, a powodzeniu tej misji sprzyjają czujniki parkowania i kamera cofania. Nad bezpieczeństwem czuwa też cały zestaw asystentów i elektronicznych systemów, które pomagają unikać kolizji. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, asystent utrzymania pasa ruchu, a nawet adaptacyjny tempomat – żaden konkurent w segmencie małych aut miejskich nie może pochwalić się tak pokaźnym zestawem systemów wspomagających kierowcę. W standardzie możemy również liczyć na klimatyzację i 17-calowe felgi.

Obok elementów wyposażenia odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, nie brakuje tu również multimedialnych nowości. Już w bazowej wersji wyposażenia standardem jest 9-calowy ekran dotykowy z systemem multimedialnym, a w wyższych konfiguracjach zyskujemy multimedia nowej generacji z ekranem dotykowym HD 10,5″, internetem i nawigacją online z mapami w chmurze. Bez dopłaty możemy również korzystać z interfejsu Android Auto i Apple CarPlay oraz usługami łączności i funkcjami zdalnymi przez aplikację na telefon MyToyota.

Toyota Yaris – dynamiczna i stylowa

Toyota Yaris to o klasę większe auto miejskie, którego nikomu nie trzeba chyba przedstawiać. Ten model to prawdziwa instytucja w swoim segmencie i samochód, który w każdej generacji wyróżnia się innowacyjnymi technologiami i wiodącym poziomem bezpieczeństwa. Nie inaczej jest w obecnym wcieleniu auta, zaprojektowanym w architekturze TNGA. Zastosowanie najnowszej modułowej platformy pozwoliło stworzyć samochód o wymiarach auta miejskiego, ale o komforcie i właściwościach jezdnych kompaktowego modelu. Dzięki zaletom płyty podłogowej, Yaris sprawdza się doskonale nie tylko w mieście, ale i w trasie. Zwinność łączy się tu z dojrzałym, dopracowanym układem jezdnym i pewnym prowadzeniem. Niewielkie wymiary zewnętrzne idą w parze z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem gotowym na wyjazd na długi weekend. Całość jest oczywiście napędzana hybrydowym napędem, o którym warto powiedzieć nieco więcej.

Nowy Yaris Hybrid jest dostępny w dwóch wersjach – o mocy 116 i 130 KM. Ta druga wykorzystuje podzespoły najnowszej generacji i gwarantuje dynamikę na jeszcze wyższym poziomie. Oba warianty są wyjątkowo oszczędne i niskoemisyjne – średnie zużycie paliwa to odpowiednio od 3,8 l/100 i od 4,2 l/100 km wg WLTP. Mocniejszy Yaris osiąga pierwszą setkę w czasie 9,2 s i zaskakuje elastycznością. Błyskawiczna reakcja na gaz, zapas momentu obrotowego szczególnie przydatnego w mieście to cechy, dzięki którym Yaris jeździ tak dobrze, jak wygląda. Osiągi stanowią doskonałe uzupełnienie dynamicznego stylu auta, a wersja wyposażenia GR SPORT za sprawą większych felg, garści stylistycznych dodatków, topowego wyposażenia i sztywniejszego zawieszenia wyciąga z małej Toyoty jeszcze więcej sportowego charakteru.

Nowy Yaris Cross – jakość i funkcjonalność aut z segmentu SUV

fot. Toyota

Dane płynące z rynków nie pozostawiają wątpliwości – motoryzacyjnym światem rządzą obecnie SUV-y i crossovery. Toyota Yaris Cross, która wkrótce po premierze stała się bestsellerem, dowodzi, że nawet samochody miejskie mogą łączyć cechy zwinnego hatchbacka i wszędobylskiego SUV-a. Komfortowe wsiadanie, wyższy prześwit przydatny nie tylko w mieście, ale i na drogach z dala od asfaltu, a także opcjonalny napęd na cztery koła AWD-i to główne składowe sukcesu miejskiego crossovera Toyoty.

Toyota Yaris Cross bazuje na miejskim Yarisie, którego dobrze znamy, ale została odziana w nieco bardziej outdoorowe szaty. Styl nie jest jednak surowy – zgrabnie łączy panujące obecnie stylistyczne trendy z charakterem miejskiego auta. Opcjonalne dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem wyróżnia auto spośród konkurentów, a zgrabnej sylwetce nie sposób odmówić indywidualnego charakteru. Nie inaczej jest we wnętrzu – duży ekran systemu multimedialnego, praktyczne schowki i półki oraz wzorowa ergonomia to cechy typowe dla prawdziwej Toyoty.

Pod maską pracują dynamiczne i oszczędne hybrydy w wersji 116 i 130-konnej. W gamie napędów znajdziemy więc dobrze znane warianty, a dodatek opcji AWD-i to doskonały argument za wyborem małego crossovera. Choć Yaris Cross to wciąż samochód miejski, obecność dodatkowego silnika elektrycznego na tylnej osi pomaga pewnie ruszyć na śliskiej nawierzchni i okaże się przydatny, jeśli auto ma pełnić również rolę kompana do dalszych wyjazdów – na camping, na narty czy na działkę. Przyczepności nigdy dość!

Dowiedz się więcej >>> https://www.toyota.pl/nowe-samochody/yaris-cross

Corolla Hatchback – nowoczesna, komfortowa i bezpieczna

fot. Toyota

Światowy bestseller Toyoty nieprzerwanie święci triumfy w rankingach sprzedaży. Kompaktowy samochód do miasta, który zasłynął z niezawodności, trwałości i oszczędnych napędów hybrydowych, w nowej generacji jest dostępny jako hybryda we wszystkich trzech wersjach nadwoziowych. Hatchback to najbardziej miejski wariant Corolli, który sprawdzi się tak w zatłoczonej metropolii, jak i na autostradzie. Wnętrze kompaktowej Toyoty pomieści rosłych pasażerów, a do bagażnika wstawimy kilka walizek. Zgrabnie zaprojektowane nadwozie już w podstawowej wersji skrywa komfortową, dobrze wyposażoną kabinę, w której witają nas zaawansowane technologie i innowacje.

Bogate wyposażenie w standardzie wyróżnia Corollę wśród konkurentów. Już bazowa wersja Comfort ma 16-calowe felgi aluminiowe, system multimedialny z Internetem i kolorowym, 10,5-calowym ekranem dotykowym HD, cyfrowy zestaw wskaźników, adaptacyjny tempomat, kamerę cofania i LED-owe reflektory. Listę nowoczesnych udogodnień uzupełnia bogate portfolio systemów bezpieczeństwa – dopłaty nie wymagają m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, układ awaryjnego zatrzymania pojazdu, system wykrywania zmęczenia kierowcy czy asystent utrzymania pasa ruchu. Cyfrowi asystenci monitorują sytuację na drodze nieprzerwanie i nie ulegają zmęczeniu nawet w najdalszej trasie. Gama systemów Toyota T-Mate zawiera wiodące rozwiązania w tej klasie.

Samochód do miasta i na trasę powinien mieć pod maską oszczędny i mocny układ napędowy. W gamie Corolli Hatchback znajdziemy hybrydy 5. generacji w wariantach 140 i 196-konnym. W obu napędach sprawdzone jednostki benzynowe zostały połączone z mocnymi silnikami elektrycznymi. W najnowszej odsłonie Corolli do dyspozycji mamy więcej momentu obrotowego, a niski poziom emisji i zużycia paliwa współgra z osiągami, których nie powstydziłyby się małe, usportowione coupe. Średnie spalanie wynosi bowiem od 4,4 l/100 km wg WLTP, a mocniejsza wersja 2.0 Hybrid Dynamic Force rozpędza Corollę do setki w 7,4 s. Już bazowa wersja 1.8 Hybrid nie ma powodów do wstydu – 9,1 s do setki to również bardzo dobry rezultat.

Nowa Toyota Prius – lider zrównoważonego rozwoju

Historia hybryd, które podbiły rynek, zaczęła się właśnie od tego modelu. Toyota Prius w nowej odsłonie to samochód do miasta, w którym zastosowano zupełnie nową hybrydę typu plug-in. Innowacji jest jednak więcej – najnowsza generacja to prawdziwy popis inżynierów i projektantów. Styl Priusa zachwyca jak nigdy wcześniej, a osiągi są wprost rewelacyjne. Wszystko dzięki napędowi, który w większym stopniu wykorzystuje moc silnika elektrycznego. Jak to działa?

Toyota Prius piątej generacji z 223-konną hybrydą plug-in może poruszać się wyłącznie na silniku elektrycznym, a zasięg w trybie EV wynosi nawet 86 km. Możliwość uzupełniania energii np. z domowego gniazdka, ładowarki typu wallbox czy na miejskiej stacji ładowania radykalnie ogranicza poziom emisji CO2 oraz wydatki na paliwo. Warto dodać, że nowy Prius przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy! Taki napęd sprawia, że w mieście możemy korzystać z Priusa jak z samochodu elektrycznego, a na autostradzie mamy do dyspozycji pełnię zalet samochodu z silnikiem spalinowym.

Nowy Prius to pokaz możliwości, dlatego na jego pokładzie nie zabrakło również innowacyjnych elementów, takich jak dach z panelami fotowoltaicznymi, który gromadzi wystarczająco dużo energii, by zwiększyć zasięg w trybie EV nawet o 8 km dziennie. W słoneczny dzień oznacza to całkiem spory dystans pokonywany zupełnie za darmo, a w skali roku przekłada się na realne oszczędności! Hybrydowa Toyota ma też wszystko, czym powinno się wyróżniać dobre auto miejskie. Niewielki promień skrętu, systemy bezpieczeństwa, a opcjonalnie nawet zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park, który samodzielnie wjedzie na prostopadłe lub równoległe miejsce parkingowe.

Nowa Toyota C-HR – miejski crossover w typie SUV-a

Jeden z najbardziej wyrazistych crossoverów w segmencie C doczekał się nowej odsłony. Toyota C-HR drugiej generacji to połączenie samochodu miejskiego i SUV-a, który zaskakuje stylem, oszczędnością, prowadzeniem i osiągami. Unikatowy design modelu przyciąga spojrzenia i nie pozostawia wątpliwości, że marka ma apetyt na powtórzenie sukcesu poprzednika. Model, który od premiery do samego końca produkcji cieszył się ogromnym powodzeniem, zyskał godnego następcę, który niedawno wjechał do salonów.

Crossover do miasta zaskakuje jakością wykończenia i doborem materiałów w kokpicie. Deska rozdzielcza została zaprojektowana tak, by otaczać kierowcę i łączyć wysublimowany styl z ergonomią. Każdy przycisk, przełącznik i pokrętło zostały umieszczone tak, by korzystanie z nich było intuicyjne i nie wymagało odrywania wzroku od drogi. Kierowca jest tu w centrum uwagi, ale nie oznacza to, że pasażerowie są traktowani po macoszemu – wygodne fotele, system multimedialny z opcjonalnym nagłośnieniem Premium Audio JBL czy wyjątkowo szeroki zestaw systemów czuwających nad bezpieczeństwem jazdy to zalety, które przypadną do gustu każdemu.

Nowa Toyota C-HR otrzymała jeszcze bardziej dynamiczną i zróżnicowaną gamę napędów. Obok dwóch klasycznych napędów hybrydowych o różnej mocy, do wyboru mamy też wariant plug-in oraz wersję z napędem na 4 koła. Ci, którzy na pierwszym miejscu stawiają ekonomię, ucieszą się z pewnością z obecności wariantu 1.8 Hybrid o mocy 140 KM. Mocny, dynamiczny, ale z minimalnym apetytem na paliwo hybrydowy układ zużywa średnio od 4,7 l/100 km wg WLTP i odwdzięcza się szybką reakcją na gaz. Układ 2.0 Hybrid Dynamic Force oferuje 197 KM mocy i przyspieszenie do setki w 8,1 s. Miejski samochód z 223-konnym napędem typu plug-in to z kolei wybór dla tych, którzy chcą korzystać z zalet auta elektrycznego, a jednocześnie mieć do dyspozycji solidny zasięg w trasie. Osiągi? Nie pozostawiają nic do życzenia – przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 7,4 s. Wersja z napędem AWD-i to z kolei doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy regularnie ruszają za miasto. 197 KM, pierwsza setka w 7,9 s i średnie zużycie paliwa wynoszące od 5 l/100 km – taka kombinacja u konkurentów po prostu nie występuje.

Przeczytaj również