Takim mianem zaczyna się opisywać Cypr, bo w tym kraju trzeba długo przewijać ranking sprzedaży, zanim znajdzie się coś innego niż crossovera. Z danych SEMO oraz Innsoftu wynika, że cypryjski rynek motoryzacyjny jest nieco mniejszy niż przed rokiem. Od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano o 4,8 proc. mniej aut, bo 9 658 szt. Sytuację poprawił nieco lipiec, w którym odnotowano 5,7-procentowy wzrost. Co ciekawe, w zeszłym miesiącu Top 16 rankingu modelowego stanowiły wyłącznie SUV-y.

Kraina crossoverów
Po 7 miesiącach status najpopularniejszego samochodu na Cyprze utrzymuje Kia Stonic (551 szt.). Samochód przeceniany w Polsce nawet na 76 900 zł utrzymał pozycję lidera mimo 32,7-procentowego zjazdu sprzedaży. Jednak w czołówce tracą niemal wszyscy. Wiceliderem jest Kia Sportage (470 szt.), a koreańskie podium na Cyprze kompletuje Hyundai Tucson (382 szt.). Na razie nie oczekujcie czegoś innego niż SUV-y, bo kolejne miejsca zajmują Volkswagen T-Roc (347 szt.) oraz Nissany: Qashqai (345 szt.) i Juke (291 szt.).

Auta, które znacząco poprawiły sprzedaż to Hyundai Kona (251 szt.), Renault Arkana (229 szt.) i Jeep Avenger (224 szt.). W Top 10 utrzymała się Toyota C-HR (222 szt.), ale wypadła z niej Toyota Yaris Cross (194 szt.). Za Mini Coutryman (190 szt.) i Kią Xceed (185 szt.) jest pierwszy nie-SUV. Czternaste miejsce zajmuje bowiem Kia Picanto (182 szt.), która jeszcze rok temu łapała się do Top 10. To jednak rodzynek otoczony gąszczem SUV-ów. Auta spoza tego segmentu trzeba szukać dopiero na 24 miejscu (Toyota Corolla, tylko 100 szt.).

Kia dominuje na Cyprze
Pewnym liderem cypryjskiego rynku pozostaje Kia (1 633 szt.) z 16,9-procentowym udziałem w rynku. Walka o pozostałe miejsca na podium toczy się między Volkswagenem (894 szt.), Toyotą (871 szt.) i Hyundaiem (859 szt.). Względny kontakt z czołówką ma też Nissan (808 szt.). Najpopularniejszymi markami premium na Cyprze są BMW (523 szt.) i Mercedes (483 szt.). Niemieccy producenci mają tam lepszą sprzedaż od Renault (404 szt.), Jeepa (368 szt.) i Audi (345 szt.).