Rozpoczęto cykl szkoleń Porsche Experience 2019 na torze Silesia Ring

Rozpoczęto cykl szkoleń Porsche Experience 2019 na torze Silesia Ring

15 interakcji

Podaj dalej

Profesjonalny program szkoleń Porsche Experience zawitał do Polski po raz trzeci. Uczestnicy rozpoczęli nauki na torze Silesia Ring pod czujnym okiem instruktorów. Ci są aktywnymi lub byłymi kierowcami wyścigowymi i rajdowymi. 

Obiekt w Kamieniu Śląskim to oficjalne Centrum Drivingowe Porsche – chętni do rozwoju własnych umiejętności za kierownicą mogli wybierać pomiędzy terminami w maju lub wrześniu 2019 roku. Pierwszy z nich właśnie się rozpoczął. 

W ofercie utrzymano 3 dotychczasowe filary programu. Pierwsza z nich, Porsche On Track jest przygotowana specjalnie dla kierowców, którzy chcą dopiero rozpocząć swoją przygodę z Porsche i poznać ich możliwości. To szczególnie ważne w przypadku aut o bardzo dużym potencjale, aby potrafić go wykorzystać, a co ważniejsze – nad nim panować.

Podczas jednodniowego szkolenia nie brakuje elementów rywalizacji (uczestnicy za kierownicą podstawionych Porsche 718 rywalizują o najlepszy czas podczas jazdy na torze z przeszkodami). W bezpiecznych warunkach profesjonalnego toru można opanować procedurę startową (launch control), czyli bardzo dynamicznego przyspieszenia od 0 do 150 km/godz. na przykładzie Porsche 911 Turbo S.

Poznanie możliwości Porsche odbywa się nie tylko na twardym podłożu, ale i na luźnym. Na przykładzie modeli Macan i Cayenne można zrozumieć fundamentalne zasady jazdy w off-roadzie. Przy okazji samodzielnie można przekonać się o tym, jak Porsche rozwinęło technologię, aby poruszać się sprawnie i bezpieczenie także w trudniejszym terenie.

Jazda Porsche po drogach publicznych oraz po torze wyścigowym wymaga zupełnie innego podejścia oraz wiedzy. O ile w tym pierwszym przypadku większość czuje się dość swobodnie, to chcąc czerpać największą frajdę z jazdy warto wybrać się na tor wyścigowy.

Sportowa jazda samochodem z napędem na tył o dużej mocy silnika nie należy do najłatwiejszych. Aby uniknąć błędów oraz chcąc jak najsprawniej przemieszczać się po torze warto skorzystać z programu Porsche Track Experience: Precision. Podczas tego szkolenia uczestnicy poznają m.in., co wpływa na płynność przejazdu, uczą się właściwie operować pedałem gazu.

Nie brakuje praktycznego treningu z panowania nad zjawiskami podsterowności i nadsterowności. Uczestnicy poznają nie tylko, jak manualnie wybronić się z tego typu sytuacji, ale i w jakim stopniu wspomóc mogą systemy aktywnego bezpieczeństwa Porsche. Ten poziom to także tajniki awaryjnego hamowania oraz dobieranie właściwej linii przejazdu na torze wyścigowym.

Jeżeli podstawy są w jakimś stopniu opanowane, to kolejnym krokiem w drabince szkoleń jest trening wydajności za kierownicą. W trybie performance pod okiem profesjonalnych instruktorów (wśród których są kierowcy rajdowi i wyścigowi) można w szybki sposób zdobywać wiedzę, gdzie tracimy sekundy na torze oraz jak możemy je zyskać.

Samodzielna obserwacja własnych postępów daje tu wyjątkową satysfakcję. W celu właściwego przećwiczenia różnych technik to szkolenie zajmuje aż 2 dni. W jego czasie uczymy się rzemiosła wyścigowego, np. tzw. throttle steering lub wykorzystywania trybów Porsche Stability Managment podczas szybkiej jazdy. Lubianym elementem jest też nauka utrzymywania tylnonapędowego Porsche w kontrolowanym uślizgu na płycie poślizgowej.

To w końcu też szczegółowa analiza poszczególnych sektorów Silesia Ringu. Wszystko po to, aby dowiedzieć się jak najszybciej pokonywać dane rodzaje zakrętów (lub ich sekwencje). Z takim bagażem uczestnicy skutecznie będą wykorzystywać każdy fragment toru, aby osiągać jak najlepsze czasy.

Jednocześnie jest to okazja do zrozumienia jak pracują wydajne, sportowe opony, np. Michelin Pilot Sport Cup 2. Dobre ogumienie to jeden z kluczowych czynników, wpływających na osiągane rezultaty. Dlatego też zaopatrzeniem na Porsche Experience zajmuje się lider w swojej branży i oficjalny partner marki z Zuffenhausen – producent opon Michelin.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News