Urodzony w 2000 roku fiński zawodnik w zakończonym Rally di Roma Capitale – rundzie mistrzostw Włoch – zajął czwarte miejsce. Wiele wskazuje na to, że mógł być to jego ostatni występ w Peugeocie 208 T16. 1 października kierowca skończy 17 lat i przystąpi do jednej z najważniejszych prób w swojej dotychczasowej karierze. I nie będzie to wyzwanie czysto sportowe.
Egzamin na prawo jazdy może być tylko czystą formalnością, jednak wcale tak być nie musi. A od tego jednego popisu umiejętności będzie zależało bardzo dużo. Stajnia M-Sport zaproponowała bowiem Rovanperze występy za kierownicą Forda Fiesty R5. Fin zaprezentowałby się kibicom najpierw na Rajdzie Wielkiej Brytanii , a następnie sprawdziłby swoje możliwości w kończącym sezon Rajdzie Australii.
Kalle Rovanpera ma już za sobą testy teoretyczne, które zdał bez większych problemów. Obecnie młodzieniec przygotowuje się na symulatorze w lokalnej szkole jazdy. Malcolm Wilson, który pełni funkcję dyrektora zarządzającego firmy M-Sport nie kryje ekscytacji ewentualnym transferem młodego kierowcy. – On jest taki sam, jak Jari-Matti Latvala, kiedy spotkaliśmy się po raz pierwszy. Jest coś naprawdę fascynującego w oglądaniu tych młodych chłopaków. O Kalle będzie się na pewno dużo mówiło w kontekście ostatnich dwóch rund tegorocznych mistrzostw świata – zakończył Wilson.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem młodego kierowcy, to na prawym fotelu zobaczymy Jonne Halttunena. Pierwszym sprawdzianem może być natomiast finałowa runda ERC, która odbędzie się w łotewskiej Lipawie. Szutrowa próba będzie również szóstą i siódmą rundą tamtejszego czempionatu.
Jednak zarówno Malcolm Wilson jak i menedżer zawodnika, słynny Timo Jouhki nie zdradzają planów na nadchodzący sezon. Rovanpera został natomiast wybrany przez ekipę Hyundaia do programu wspierania młodych kierowców. – Jest tam naprawdę wielu dobrych zawodników i trudno przewidzieć, w jaki sposób potoczą się dalsze losy Kallego. Powiedziałbym, że pozostanie z Malcolmem jest dla nas na tę chwilę drugą opcją, którą rozpatrujemy. To może mieć sens, ale póki co zachowujemy spokój – dodał Jouhki.
Rovanpera, Emil Bergqvist, Gus Greensmith, Jari Huttunen, Karl Kruuda, Pepe Lopez, Pierre-Louis Loubet oraz Rene Mandel testowali w ostatnich dniach Hyundaia i20 R5. Zawodnicy próbowali swoich sił zarówno na asfalcie, jak i na nawierzchni szutrowej. Kierownictwo zespołu w ciągu najbliższych tygodni poinformuje, którzy kierowcy będą reprezentowali południowokoreański koncern w nadchodzącym sezonie WRC 2.
Teraz przed Kalle Rovanperą najważniejszy egzamin w życiu. Młody Fin udowodnił już wielokrotnie, że potrafi rywalizować na odcinkach specjalnych. Jednak czy będzie potrafił przystosować się do zmiany zasad gry i przekona egzaminatorów do swoich umiejętności uczestnictwa w zwykłym ruchu drogowym? Czas pokaże, jednak stawka jest naprawdę wysoka.
Tagi: Kalle Rovanpera, M-Sport, WRC