– Przedstawiamy kolejny projekt rajdowego auta, tym razem jednak celowo postanowiliśmy przerobić model/markę, która nie jest obecna w sporcie samochodowym – mówi Paweł Dytko.
– Kierujemy się tutaj generalną zasadą, jaka przyświeca nowej kategorii samochodów rajdowych, która już od 2018 będzie klasyfikowana pod nazwą R4, czyli budowanie własnych, kompletnych nadwozi do których będzie montowany homologowany kit części mechanicznych przygotowany przez francuską firmę Oreca. Pozwoli to na zaistnienie nowym, ciekawym samochodom, co z pewnością powinno podnieść atrakcyjność rajdów – kontynuuje.
– Podobne rozwiązanie świetnie sprawdziło się w Ameryce Południowej, gdzie tak przygotowane samochody pod nazwą Maxi Rally dominują w tamtejszych rajdach, szczególnie w Argentynie. Taka koncepcja budowy aut jest dość dobrze opanowana w naszej firmie, do tej pory zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy już 7 różnych modeli aut rajdowych – VW Polo, Forda Fiestę, Mitsubishi Mirage, Citroena C3, Peugeota 208, Hyundaia i20 oraz Fiata 500L tak więc bez większych obaw podejmiemy się kolejnego wyzwania 🙂
Na bazie tych wizualizacji wkrótce powstanie pełny projekt 3d Micry a w przeciągu 2-3 miesięcy zaczną być produkowane poszczególne części bodu kitu. Firma planuje iż w tym czasie dotrze pierwszy zestaw części mechanicznych kitu R4 i będzie można rozpocząć przebudowę nadwozia.
Tagi: Nissan, Micra, Dytko Sport, Proto Cars