Racing Point F1 z różowym bolidem, sponsorem z Afryki i ambitnym planem rozwojowym

W kanadyjskim Metro Toronto Convention Centre dokonano prezentacji tegorocznego malowania SportPesa Racing Point F1 Team. Spadkobiercy Force India pozostali przy różowych barwach marki BWT (Best Water Technology).

Racing Point F1 z różowym bolidem, sponsorem z Afryki i ambitnym planem rozwojowym
Podaj dalej

Nowy tytularny sponsor to afrykański bukmacher, który będzie widoczny na niebieskich wstawkach karoserii. Kenijska firma jest obecna już w piłkarskiej Premier League jako partner Arsenalu, Evertonu i Southampton. Do prezentacji wykorzystano ubiegłoroczny samochód. Właściwy zobaczymy dopiero w poniedziałek podczas inauguracji testów F1 pod Barceloną.

Nie potwierdziły się plotki o przywróceniu przez zespół Lawrence’a Strolla którejś z historycznych marek F1, jak Brabham czy Lola. – Doszliśmy do wniosku, że w zasadzie jesteśmy zespołem wyścigowców i nie ma nic złego z nazwą Racing Point, która zawiera w sobie to kim w zasadzie jesteśmy – wyjaśnił szef zespołu Otmar Szafnauer.

Dyrektor techniczny Andrew Green zapowiedział intensywny program rozwojowy tegorocznego samochodu. Poprawki bazowej konstrukcji, którą zobaczymy na przyszłotygodniowych testach pojawią się już na inauguracyjny wyścig w Australii. Do 5. rundy mistrzostw świata F1 w Barcelonie bolid Racing Point może otrzymać jeszcze kilka upgrade’ów, aby był możliwie dobrze rozwinięty na europejską część sezonu. Podstawowymi kierowcami w sezonie 2019 będą Sergio Perez oraz syn właściciela, Lance Stroll.

Przeczytaj również