Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo
Niski ślad węglowy w całym cyklu życia Volvo ES90

Volvo ES90 to najnowszy elektryczny sedan dołączający do gamy szwedzkiego producenta. W najnowszych raportach znajdziemy oceny cyklu życia (LCA), które wyglądają bardzo obiecująco. Szwedzki producent pochwalił się całkowitym śladem węglowym na poziomie 31 ton przy wykorzystaniu europejskie miksu energetycznego do ładowania.
Przy wykorzystaniu energii wiatrowej do ładowania ES90 wartość ta spada do 26 ton. Przy wykorzystaniu europejskiego miksu energetycznego, ślad węglowy Volvo ES90 jest o około 50% niższy niż w przypadku wariantu mild hybrid S90 i o 30% niższy niż w przypadku hybrydy plug-in S90. Jest również niższy niż w przypadku modeli EX40 i EC40.
Oznacza to, że model, którego produkcja rozpocznie się jeszcze tego lata, ma jeden z najniższych śladów węglowych w historii producenta. Pokazuje również, że elektryki są dobrym wyborem nie tylko dla klientów, ale także dla klimatu.
Najnowszy raport został zweryfikowany przez niezależną instytucje. Identyfikuje on materiały i procesy przyczyniające się do śladu węglowego samochodu. Koncentrując się na emisji gazów cieplarnianych, raport obejmuje cykl życia samochodu. Ale chodzi tu o cały cykl. Począwszy od wydobycia i rafinacji surowców, skończywszy na zakończeniu jego eksploatacji.

Historyczne podejście, wykraczające daleko poza wymagania
Vanessa Butani, dyrektor ds. globalnego zrównoważonego rozwoju w Volvo Cars: – Wykraczamy poza obowiązujące przepisy i mamy jasno określone ambicje, ponieważ jest to dla nas ważne. Naszym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto gazów cieplarnianych do 2040 roku. A nasza ambicja, by być liderem w dziedzinie elektryfikacji, jest jednym z kroków w tym kierunku. Model ES90 reprezentuje nasze historyczne podejście do zrównoważonego rozwoju. Obejmuje gospodarkę o obiegu zamkniętym, produkcję neutralną dla klimatu, czy odpowiedzialny biznes.
Volvo ES90 jest samochodem całkowicie zaprojektowanym z myślą o zrównoważonym rozwoju. To pierwszy samochód szwedzkiego producenta wyposażony w nowy, 800-woltowy system elektryczny. Zapewnia on wiele korzyści w zakresie ładowania i efektywności energetycznej. Ponadto, lżejsze komponenty zmniejszają całkowitą masę pojazdu. Do poprawy wydajności przyczynia się także najlepszy w historii producenta współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,25.
Pierwszy egzemplarz ES90, przeznaczony dla klientów, zjedzie z linii produkcyjnej tego lata. Można go już zamawiać w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, we Włoszech, w Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Ale kolejne rynki zostaną dodane w dalszej części roku i w 2026 roku.