Problemy RSMP szansą dla Motowizji?

Organizacja krótkich rajdów oraz niewielka ilość odcinków specjalnych wywołuje na twarzy wielu kibiców grymas niezadowolenia. Może się jednak okazać, że dla nowego gracza taka sytuacja będzie doskonałą szansą na realizację biznesowych ambicji.

Problemy RSMP szansą dla Motowizji?
Podaj dalej

W materiale „Długoterminowa współpraca z RSMP” informowałem o dalekosiężnych celach Motowizji i planach właściciela na wspieranie i transmitowanie wydarzeń dziejących się na krajowym podwórku rajdowym. Informacja wzbudziła w środowisku wiele pozytywnych emocji a także lawinę komentarzy. Wielu internautów wskazywało na oczywiste korzyści płynące z takiego rozwiązania chociaż byli i tacy, którzy kwestionowali sens podejmowanych działań.

Ze względu na duże zainteresowanie tematem postanowiłem zaprezentować kolejne informacje, które Krzysztof Mikulski zgodził się podać do publicznej wiadomości. Szef Motowizji zauważył, że współpraca z RSMP jest istotnym elementem, ale kanał nie ma zamiaru ograniczać się wyłącznie do krajowego podwórka. Skąd wzięły się jednak pieniądze na transmisje z naszego rodzimego cyklu oraz jakimi atutami legitymuje się nowy nadawca? Szef Motowizji odkrył kolejne karty.

Jakie będą źródła fiansowania transmisji z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski?

Powiem szczerze, że jeżeli chodzi o kwestie finansowe to nie do końca chcę o tym opowiadać. Oczywiście dużo będzie naszego własnego wkładu, ale wiele pieniędzy będzie pochodziło od partnerów. Rywalizację na krajowym podwórku będziemy obsługiwali wspólnie z ekipą RSMP.tv. Wiadomo, że sponsorzy szukają okazji, żeby ktoś ich pokazał. Zawodnicy noszą na swoich strojach i samochodach ich loga i inne charakterystyczne znaki firmowe. Według mnie to powinno pojawić się gdzieś w społecznej świadomości.

Skąd będą brane nagrania wykorzystywane w transmisjach Motowizji?

Częściowo będziemy kupowali prawa od tych, którzy je posiadają. Co więcej, oczywiście po prostu będziemy kręcili te wydarzenia własnymi mocami przerobowymi. Jak wspomniałem wcześniej mamy układ m.in. z RSMP.tv i można powiedzieć, że praktycznie wspólnie będziemy produkowali treści związane z Rajdowymi Samochodowymi Mistrzostwami Polski. Oczywiście, to nie jedyny nasz partner. Podsumowując można uznać, że dużą część produkcji będziemy realizowali sami lub nabędziemy stosowne licencje od międzynarodowych właścicieli.

Cały czas mówimy o rajdach samochodowych na krajowym podwórku. Czy to główny obszar na którym się skupiacie?

I tak i nie. Oczywiście rywalizacja w cyklu RSMP będzie dla nas bardzo istotnym elementem, jednak to nie wszystko czym możemy się pochwalić. Zakupiliśmy bowiem również prawa do transmisji Rajdowych Mistrzostw Europy w sezonie 2018. Wokół wszystkich naszych projektów chcemy zrobić kilkanaście programów związanych zarówno z RSMP, HRSMP jak i wszystkimi Polakami, którzy gdziekolwiek rywalizują na całym świecie. Oczywiście nie zapominamy także o zawodnikach rywalizujących na motocyklach itp. Ale w obecnej chwili szczególnie interesują nas rajdy.

A jakie są możliwości Motowizji?

W tej chwili mamy bardzo duży zasięg techniczny. Docieramy do ponad 12 milionów Polaków. Aż 4 miliony domostw ma kontakt z Motowizją. Posiadamy własny wertykalny portal na Playerze poświęcony oczywiście motoryzacji. Jeżeli chodzi o telewizję to jesteśmy jedynym nadawcą satelitarnym, który rajdom chce poświęcić w tej chwili kilkadziesiąt godzin miesięcznie. Do tego nasz portal na Playerze jest także największą przestrzenią pod względem posiadanych możliwości w kraju.

Jaki jest pana stosunek do zmian organizacyjnych w RSMP?

Dużo się robi aby zainteresować większą ilość ludzi rajdami. To, że są krótsze i mniejsze wynika zapewne z niezadowolenia sponsorów aktualnie panującymi układami i wynikającymi z nich niewielkich korzyści. Trzeba jednak zauważyć, że w temacie rajdów samochodowych w ostatnim czasie coraz większą rolę odgrywa właśnie telewizja. Można powiedzieć, że we wprowadzanych reformach widzę z biznesowego punktu widzenia nawet pewnego rodzaju szansę dla naszego kanału. Możemy zapewnić sponsorom należne im i godziwe miejsce w mediach.

Rozmawiał Szymon Wantulok

fot. Tomasz Kaliński

Tagi: RSMPMotowizja

Przeczytaj również