Igor Szmidt Igor Szmidt 25.02.2019

Nowość Pilot Sport 4 SUV uzupełnia sportową gamę opon Michelin

Nowość Pilot Sport 4 SUV uzupełnia sportową gamę opon Michelin

Nowość Pilot Sport 4 SUV uzupełnia sportową gamę opon Michelin

Nowość Pilot Sport 4 SUV uzupełnia sportową gamę opon Michelin

Nadejście tegorocznej wiosny będzie szczególne dla marki Michelin, która dokłada ostatni klocek do swojej układanki o nazwie „Pilot Sport 4 SUV”. Sportowa opona mająca rajdowe i wyścigowe geny doczekała się swojej odmiany dla co raz bardziej popularnych (i mocniejszych) samochodów typu SUV.

Najnowszy produkt francuskiego koncernu, Michelin Pilot Sport 4 SUV, jest ostatnim elementem w linii Pilot Sport Range, znanej z takich opon high performance jak Michelin Pilot Sport 4S, czy Michelin Pilot Sport 4. Ta gama charakteryzuje się DNA ściśle związanym z motorsportem.

Nie od dziś wiadomo, że kontrakt firmy Michelin na dostawę opon dla wielu światowych serii wyścigowych i rajdowych (w tym WRC, WEC, Formuła E, Dakar) to nie tylko sukces biznesowy i marketingowy. To także unikatowe pole badawczo-rozwojowe do opracowywania jeszcze lepszego ogumienia dla użytkowników samochodów cywilnych.

– Michelin Pilot Sport 4 SUV To wyjątkowa opona, charakteryzująca się dużą przewidywalnością i świetną kontrolą.

Bezpośrednim przełożeniem wiedzy zdobytej w sportach motorowych jest linia Pilot Sport Range (opona stosowana w Formule E ma wręcz ten sam bieżnik, co drogowy Pilot Sport). To ogumienie z najwyższej półki, po które sięgają ludzie ceniący sobie precyzję prowadzenia samochodu oraz przyczepność opony na suchej i mokrej nawierzchni.

Szczęśliwie dla posiadaczy wszystkich usportowionych i sportowych SUV-ów, francuski koncern pomyślał także o spełnieniu ich potrzeb. Opona, której oficjalna prezentacja nastąpi już na początku marca podczas targów samochodowych w Genewie, będzie montowana na pierwsze wyposażenie takich samochodów jak: Land Rover czy Mercedes. Dostępna będzie w 49. kluczowych rozmiarach od 17” do 23”.

Docelowo opona ma być produkowana w bardzo szerokim spektrum rozmiarów, w szerokościach od 225 mm do 325 mm, profilu od 35 do 65 i średnicy osadzenia od 17″ do 23″, z indeksami prędkości od „V” (do 240 km/h) do „(Y)” (powyżej 300 km/h). Dzięki tak szerokiej palecie dostępnych wariantów model ten będzie zakładany na pierwszy montaż w wielu różnych pojazdach – nowych Mercedesach GLC i GLE, BMW X3, Volvo XC60 czy Range Roverach Evoque.

Pilot Sport 4 SUV ma zapewniać swoim użytkownikom maksymalne wrażenia z jazdy, oferując komfort i precyzję prowadzenia. W testach niemieckich organizacji – Dekry i TUV to opona nr 1 pod względem sterowności na suchej i mokrej nawierzchni.

 

– Gdy kupujemy pralkę, chcemy wyciągać tak samo czystą koszulę za każdym razem

Cechą charakterystyczną całej linii „Pilot Sport” jest niespotykana dotąd „inteligencja”. Opona należy do najbardziej ekstremalnych odmian sportowego ogumienia, więc w teorii nie powinna nadawać się do jazdy na mokrej nawierzchni, a jej żywotność powinna być niewielka. Nic bardziej mylnego.

Jak pokazują testy przeprowadzane przez TUV i Dekrę, Pilot Sport 4 SUV ma najlepsze wyniki w hamowaniu na mokrej i suchej nawierzchni, a także jest numerem 1 pod względem trwałości. W porównaniu do swoich konkurentów, użytkownicy opony Pilot Sport 4 SUV będą mogli pokonać dystans większy o średnio 25%.

 

 

Co ważne, inżynierowie zadbali o to, by opona zapewniała maksymalnie możliwe wysokie osiągi  na każdym etapie życia produktu, a nie tylko gdy są nowe. W ten sposób podkreśla swoje zaangażowanie w konstruowanie produktów, których parametry w trakcie użytkowania są utrzymywane na jak najwyższym poziomie. Mowa oczywiście o formule „Long Lasting Performance”, którą od dłuższego czasu promuje francuski Michelin.

Firma jako pierwsza postanowiła poddać testom swój produkt nie tylko, gdy ten jest nowy, ale także, gdy ulega zużyciu. Dzięki setkom tysięcy testowych kilometrów Michelin był w stanie dogłębnie poznać sposób, w jaki zużywa się opona i zapobiec utracie jego właściwości. Wszystko za sprawą wielowarstwowej mieszanki, która wraz ze zużyciem kolejnych warstw zmienia swoje właściwości, zapewniając oponie wysokie osiągi.

 

 

Wersja SUV Pilota Sport 4 podobnie jak jej pierwowzór także posiada asymetryczny bieżnik. Jedna z jego części – zewnętrzna odpowiada za trakcję na suchej nawierzchni, natomiast część wewnętrzna zawiera mieszankę wzbogaconą o „funkcjonalne elastomery”, mające za zadanie zagwarantować przyczepność i panowanie nad pojazdem podczas jazdy po mokrej drodze.

To jednak nie wszystko jeśli chodzi o technologię wykorzystaną przy tworzeniu Pilot Sport 4 SUV. Dzięki estetycznemu zewnętrznemu wykończeniu w technologii Premium Touch Design oraz asymetrycznemu bieżnikowi, twój SUV zachowa wygląd klasy premium. Ponadto, Pilot Sport 4 SUV wyposażony jest w rant ochronny, który ma skutecznie chronić felgi przed uszkodzeniem.

Technologie zostały docenione przede wszystkim przez producentów aut klasy premium, którzy czynnie wspierali Michelin przy tworzeniu nowej opony. W tym segmencie wszystko musi być możliwe najlepsze, dlatego opony Michelin Pilot Sport 4 SUV są oferowane m.in. przez Audi (Q5, Q7), BMW (X3, X5), Mercedesa (klasa G, ML), czy wspomnianego wyżej Land Rovera.

Przeczytaj również