Rajd Nadwiślański rozpocznie asfaltową część mistrzostw Polski

Rajd Nadwiślański rozpocznie asfaltową część mistrzostw Polski

Rajd Nadwiślański rozpocznie asfaltową część mistrzostw Polski

Rajd Nadwiślański rozpocznie asfaltową część mistrzostw Polski

Po szutrowej części sezonu rajdowych mistrzostw Polski, którą zdominował duet ORLEN Team, czas na asfaltowe zmagania. Czy zawodnicy w barwach PKN ORLEN ponownie nie dadzą szans rywalom?

Pierwotnie Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk planowali jedynie występy w mistrzostwach Europy, ale w ramach przygotowań do kolejnych startów decydują się również na starty w krajowym czempionacie. Przypomnijmy tylko, że po zaciętej walce wygrali Rajd Żmudzi, a na Rajdzie Polski zdeklasowali krajową konkurencję i byli też trzecim duetem w stawce FIA ERC. Teraz przed nimi jednak asfaltowe wyzwanie.

Pierwszy raz kierowcy mogli rywalizować na trasach Rajdu Nadwiślańskiego w 2013 roku. Wówczas impreza stanowiła jeszcze rundę Rajdowego Pucharu Polski. Historycznymi triumfatorami zostali Jarosław Szeja i Marcin Szeja w Citroenie C2 R2 Max. W klasie Gość najszybsi byli Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski w Peugeocie 207 S2000.

Już rok później Rajd Nadwiślański pojawił się w kalendarzu krajowego czempionatu. Zacięty bój o końcowy triumf trwał do ostatniego odcinka i ostatecznie najlepsi byli Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski w Fordzie Fiesta R5. W historii tylko Jakub Brzeziński zdołał dwukrotnie świętować triumf w Puławach. Na podium najczęściej, bo trzy razy, w tym raz na jego najwyższym stopniu, stawał Grzegorz Grzyb. Na liście triumfatorów znajdziemy także, poza wspomnianymi już kierowcami, Tomasza Kasperczyka i Filipa Nivette’a.

Co ciekawsze Sławomir Strychalski był jedynym kierowcą, który zaliczył wszystkie siedem edycji imprezy i pojawił się również na tegorocznej liście zgłoszeń.

W tym roku na trasach powalczy 55 załóg. Listę otwierają wspomniani już Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Barw ORLEN Team będą bronić także Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel. Łącznie na liście znajdziemy piętnaście aut klasy R5 i Rally2. Adrian Lechoszest przypomni polskim kibicom konstrukcje S2000 wystawiając Skodę Fabię. Do rundy historycznych mistrzostw Polski zgłosiło się trzynaście duetów.

Organizatorzy imprezy zaplanowali cztery powtarzane oesy o łącznej długości 119,02 km. Pętlę stworzą próby Zakrzów (11,80 km), Józefów nad Wisłą (12,50 km), Urzędów (17,21 km) oraz najdłuższy oes dnia Wilków (18,00 km). Ostatni odcinek będzie stanowił również Power Stage. Rajd odbędzie się w sobotę, 17 lipca. Zwycięzców poznamy po godzinie 17:00.

Przeczytaj również