Marzenie każdego inżyniera
Możliwość samodzielnego zaprojektowania wyczynowego samochodu dla renomowanej marki, jaką jest Volkswagen, to wielka nobilitacja dla każdego konstruktora. Taką szansę otrzymał François-Xavier Demaison. Magik inżynierii motorsportowej, który zasłynął w pierwszej dekadzie XXI w. stworzeniem wiodących konstrukcji aut WRC, a zwieńczeniem tego dzieła był słynny Volkswagen Polo R WRC. Jego niezwykły zmysł do budowy konkurencyjnych aut sprawia, że I.D. R Pikes Peak jest mocnym pretendentem do osiągnięcia sportowego celu, jakim jest pobicie rekordu wśród samochodów elektrycznych w „Wyścigu do Chmur” jak potocznie mówi się na Pikes Peak.
François-Xavier Demaison, główny inżynier Volkswagen Motorsport: To naprawdę niezwyczajna rzecz mieć możliwość opracowania samochodu specjalnie po to, żeby pokonał 20-kilometrową trasę wyścigu górskiego. Pomysłowość inżynierów nie napotykała tu niemal żadnych granic. Podwozie, zawieszenie kół i struktura bezpieczeństwa I.D. R Pikes Peak wykonano prawie w całości ze stali i aluminium.
Stosunkowo niewielka waga została osiągnięta, dzięki inteligentnemu rozkładowi mas baterii, które umieszczono m.in. obok fotela kierowcy oraz za nim. W ten sposób każda z osi, przy której jest silnik elektryczny nie została nadmiernie obciążona. Z dobrym balansem, elektronicznym systemom łatwiej jest dystrybuować moment obrotowy dla każdego z napędzanych czterech kół. Za kontakt z podłożem będą odpowiadać wyczynowe opony Michelin – należące do absolutnej czołówki nie tylko na co dzień, ale właśnie w sportach motorowych.