95 czy 98 – jaka benzyna dla nas?
Oktany to jedno, ale trzeba pamiętać, że to nie one tak naprawdę wpływają na przysłowiową moc, a kaloryczność paliwa. One wpływają w dużej mierze na sposób spalania się benzyny – im jest ich więcej tym proces trwa wolniej. Dopłacając około 30 groszy kierowcy nie płacą tylko za to, ale także za wiele więcej atutów.
Benzyna 98 ma więcej dodatków m.in. smarnych, co lepiej wpływa na cały układ paliwowy. Lepsza wersja paliwa to także lepsze oczyszczanie, niż w przypadku tej nieco tańszej wersji. Uszlachetniaczy jest tak naprawdę sporo dlatego nieprzypadkowo uznaje mówi się o 98-ce, jako o paliwie premium.
Kierowcy muszą pamiętać o jednej rzeczy. Oprócz atutów smarnych czy oczyszczających nie zawsze taka benzyna nadaje się do ich silnika. Ba! Nie zawsze ona da większa moc. Jednostka napędowa musi być odpowiednio zaprojektowana i skonstruowana, aby móc więcej wyciągnąć z lepszej wersji paliwa. Z reguły uznaje się, że to benzyna 98 idealnie nadaje się do samochodów sportowych.
Jakie paliwo do naszego samochodu
Warto sięgnąć po niezbędne informacje, jeżeli chodzi o to, jakie paliwo toleruje nasz samochód, a dokładniej mówić silnik. Taką wiedzę można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu bądź na naklejce przy wlewie paliwa. Jeżeli wskazane jest tankowanie 95-ki, to naprawdę nie ma sensu wydawać niepotrzebnie pieniędzy. Przez cały rok uzbiera się bowiem dość pokaźna suma.
Z kolei jeżeli zalecana jest benzyna 98 warto pomyśleć o tym, czy nie warto dopłacać. Choć trzeba mieć na uwadze jedną rzecz – w przypadku polecania lepszego paliwa nie oznacza to, że nie można tankować 95-ki. To w żaden sposób nie zaszkodzi, a jedynie nieco ograniczymy moc silnika. Prawda jest jednak taka, że wielu kierowców może nawet nie zauważyć różnicy.