Auto, które będzie startować w klasie GT500, zostało opracowane przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o nowych przepisach wspólnych z DTM, wchodzących w sezonie 2017. Wolnossący, pięciolitrowy silnik V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastąpiono turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a zamiast dziesięciobiegowej przekładni automatycznej zastosowano sześciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów.
Samochód o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm mimo sporych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, zachowuje charakterystyczne rysy drogowego LC. Jazdy testowe nowego auta rozpoczną się już we wrześniu.