Porsche wkracza do Formuły E. Co to oznacza?

Porsche wkracza do Formuły E. Co to oznacza?

Porsche wkracza do Formuły E. Co to oznacza?

Podaj dalej

Wczoraj FIA zaakceptowała wniosek Porsche jako oficjalnego producenta startującego w Formule E. Oznacza to, że fabryczny zespół z Weissach może kontynuować prace nad stworzeniem własnego elektrycznego zespołu napędowego. Jego homologację zaplanowano na rok 2019.

Zgodnie z tym, co ogłoszono pod koniec lipca ubiegłego roku, Porsche planuje zadebiutować w gronie firm rywalizujących w Formule E – globalnej serii wyścigów bolidów elektrycznych – w jej szóstym sezonie, pod koniec 2019 r.

W ciągu ostatnich lat FIA i Alejandro Agag wykonali fantastyczną robotę – mówi Fritz Enzinger z Porsche, który jako wiceprezes odpowiada za program Formuły E. – Właśnie ten postęp sprawia, że będziemy mogli konkurować na torze z wieloma spośród największych producentów samochodów na świecie.

Za techniczny rozwój i realizację programu Formuły E będzie odpowiedzialny Andreas Seidl – podobnie jak w przypadku udanego projektu prototypu Le Mans, modelu 919 Hybrid. – Możliwości i osiągi aut elektrycznych od pewnego czasu są w Porsche tematem wiodącym – wskazuje Seidl. – Im intensywniej nasi inżynierowie się nim zajmują, tym bardziej fascynujące stają się poszczególne rozwiązania. Nie możemy doczekać się odbioru naszego pierwszego bolidu na początku 2019 r. i przetestowania w nim naszego własnego układu napędowego. Druga generacja bolidu, zaprezentowana przez Formułę E na początku marca w Genewie, jest bardzo dobrze przygotowana.

Andreas Seidl

Formuła E dostarcza podwozie oraz akumulator, jednak wszystkie elementy układu napędowego stanowią własne projekty rywali. W rezultacie Porsche może tworzyć specjalne rozwiązania dla kluczowych zespołów i komponentów, takich jak: silnik elektryczny, falownik, układ hamulcowy by-wire, przekładnia, mechanizm różnicowy, wały napędowe, monokok i elementy zawieszenia mocowane do tylnej osi, a także układ chłodzenia oraz jednostkę ECU. W rywalizacji w Formule E, przyciągającej wielu czołowych producentów samochodów, decydującą rolę odgrywa efektywność energetyczna układu napędowego, która kluczowe znaczenie ma także dla rozwoju drogowych aut elektrycznych.

Debiut Porsche w Formule E w 2019 r. zbiegnie się z rynkową premierą seryjnej wersji prototypu Mission E. Model ten, pierwszy całkowicie elektryczny samochód Porsche, będzie najbardziej sportowym i zaawansowanym technicznie autem w swojej klasie. Do 2022 r. w rozwój elektromobilności firma Porsche zainwestuje ponad 6 mld euro.

Tagi: Porsche, Formuła E

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News