Porsche nigdy nie sprzedawało tego modelu

Niemiecka firma nigdy nie wprowadziła do oferty Porsche Cabrioleta Turbo od czasu wycofania z oferty serii G 3.3 w 1989 roku. Jednakże, w ramach programu Sonderwunsch, czyli programu specjalnych życzeń, firma zbudowała zaledwie 14 takich kabrioletów dla jednego człowieka. Był nim Fritz Haberl, szef dystrybucji MAHAG Porsche w Monachium. Jedna z tych nieuchwytnych maszyn ma wkrótce pojawić się na aukcji.
Według nieoficjalnych informacji, Haberl po raz pierwszy zobaczył standardowego 993 Cabriolet na salonie samochodowym w Genewie w 1994 roku. Zwrócił się więc do kierownictwa Porsche z propozycją limitowanej edycji wersji Turbo. Jego pomysł po cichu zapoczątkował jeden z najrzadszych wariantów 911, jakie kiedykolwiek powstały.

Producent zgodził się, ale tylko pod warunkiem, że mężczyzna zobowiąże się do wyprodukowania co najmniej dziesięciu sztuk. Nie wahał się i zamówił od razu czternaście egzemplarzy. Ponadto, dziewięć z nich otrzymało kierownicę po lewej stronie, pozostałe pięć skonfigurowano do jazdy po prawej stronie.
Jeden z egzemplarzy trafi na sprzedaż
Sklep o nazwie Iconic Auctioneers został zaangażowany do sprzedaży dziesiątego z 14 wyprodukowanych egzemplarzy. Jest to jeden z pięciu modeli z kierownicą po prawej stronie i nigdy nie był oferowany publicznie. Ten zachwycający model Porsche ma kolor Amaranth Violet i przejechane zaledwie 13 297 kilometrów.
Samochód napędza 3,6-litrowy, turbodoładowany, sześciocylindrowy silnik Porsche M64. Jednakże, pochodzi on ze starszego modelu 964 i generuje moc 360 koni mechanicznych. Jest sparowany z 5-biegową manualną skrzynią biegów z modelu Turbo 3.6. POsiada wiele takich samych paneli nadwozia jak model 993 Turbo. Ale ma także tylny spojler pochodzący z 964 Turbo S 3.6.
Ale stopień rzadkości i pożądanie tego 911 znajdują odzwierciedlenie w szacunkach przedaukcyjnych. Jednakże, to wszystko ma swoją cenę. Przewiduje się, że kabriolet będzie kosztował około jednego miliona dolarów.
