Porsche potajemnie zbudowało 14 sztuk tego szalonego modelu. Nigdy nie trafiły do oficjalnej sprzedaży

Nic nie porusza entuzjastów marki Porsche tak, jak ukryty rozdział z przeszłości producenta ze Stuttgartu. Model 911 Turbo generacji 993 jest legendą samą w sobie, ale istniał też jeszcze rzadszy model, o którym mało kto wie. Niemiecki producent zbudował tylko 14 sztuk 911 Turbo Cabriolet generacji 993. Wszystkie trafiły w tajemnicy do jednego dealera. 

Porsche-993-Turbo-Cabriolet-24
Podaj dalej

Porsche nigdy nie sprzedawało tego modelu 

Porsche-993-Turbo-Cabriolet-24
fot. Iconic Auctioneers

Niemiecka firma nigdy nie wprowadziła do oferty Porsche Cabrioleta Turbo od czasu wycofania z oferty serii G 3.3 w 1989 roku. Jednakże, w ramach programu Sonderwunsch, czyli programu specjalnych życzeń, firma zbudowała zaledwie 14 takich kabrioletów dla jednego człowieka. Był nim Fritz Haberl, szef dystrybucji MAHAG Porsche w Monachium. Jedna z tych nieuchwytnych maszyn ma wkrótce pojawić się na aukcji. 

Według nieoficjalnych informacji, Haberl po raz pierwszy zobaczył standardowego 993 Cabriolet na salonie samochodowym w Genewie w 1994 roku. Zwrócił się więc do kierownictwa Porsche z propozycją limitowanej edycji wersji Turbo. Jego pomysł po cichu zapoczątkował jeden z najrzadszych wariantów 911, jakie kiedykolwiek powstały. 

Porsche-993-Turbo-Cabriolet-24
fot. Iconic Auctioneers

Producent zgodził się, ale tylko pod warunkiem, że mężczyzna zobowiąże się do wyprodukowania co najmniej dziesięciu sztuk. Nie wahał się i zamówił od razu czternaście egzemplarzy. Ponadto, dziewięć z nich otrzymało kierownicę po lewej stronie, pozostałe pięć skonfigurowano do jazdy po prawej stronie. 

Jeden z egzemplarzy trafi na sprzedaż 

Sklep o nazwie Iconic Auctioneers został zaangażowany do sprzedaży dziesiątego z 14 wyprodukowanych egzemplarzy. Jest to jeden z pięciu modeli z kierownicą po prawej stronie i nigdy nie był oferowany publicznie. Ten zachwycający model Porsche ma kolor Amaranth Violet i przejechane zaledwie 13 297 kilometrów. 

Samochód napędza 3,6-litrowy, turbodoładowany, sześciocylindrowy silnik Porsche M64. Jednakże, pochodzi on ze starszego modelu 964 i generuje moc 360 koni mechanicznych. Jest sparowany z 5-biegową manualną skrzynią biegów z modelu Turbo 3.6. POsiada wiele takich samych paneli nadwozia jak model 993 Turbo. Ale ma także tylny spojler pochodzący z 964 Turbo S 3.6.

Ale stopień rzadkości i pożądanie tego 911 znajdują odzwierciedlenie w szacunkach przedaukcyjnych. Jednakże, to wszystko ma swoją cenę. Przewiduje się, że kabriolet będzie kosztował około jednego miliona dolarów. 

Porsche-993-Turbo-Cabriolet-24
fot. Iconic Auctioneers
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również