Bardzo ścisłą współpracę technologiczną obie marki podjęły w 1969 r. Dziś głównie kojarzymy sukcesy aut Porsche i opon Michelin w wyścigach długodystansowych, np. 24 godzinach Le Mans lub 24 godzinach Nürburgringu. Mało kto jednak kojarzy, że w historii niemiecko-francuskiego aliansu były także sukcesy rajdowe i to tuż po zacieśnieniu współpracy w 1970 r. Wówczas Porsche sięgnęło po tytuł w Międzynarodowych Mistrzostw Producentów – protoplastę znanych dziś Rajdowych Mistrzostw Świata, zapoczątkowanych 3 lata później.
W tamtym sezonie Björn Waldegård i Lars Helmér w rajdowym Porsche 911S na oponach Michelin wygrali słynny Rajd Monte Carlo, a Gérard Larrousse i Maurice Gelin w bliźniaczym aucie zapewnili dublet producentowi ze Stuttgartu. Mocny początek sezonu trwał także w kolejnej rundzie, Rajdzie Szwedzkim, gdzie znów triumfował Waldegård. Szwed dołożył potem jeszcze zwycięstwo w Österreichische Alpenfahrt (znanym także jako Austrian Alpine Rally) i z trzema wygranymi stworzył podwaliny do sukcesu Porsche w końcowej klasyfikacji mistrzostw.
W historii cyklu WRC (od 1973 r.) Porsche odnotowało tylko dwa zwycięstwa w klasyfikacji generalnej rundy mistrzostw świata. Jean-Pierre Nicolas i Vincent Laverne w Porsche 911 na oponach Michelin otworzyli sezon 1978 zwycięstwem w Rajdzie Monte Carlo. Z kolei Jean-Luc Thérier i Michel Vial w 1980 r. doprowadzili Porsche 911 SC (także na ogumieniu Michelin) na pierwszym miejscu w Rajdzie Korsyki.
Sukcesy rajdowe częściowo pomogły w wypromowaniu kojarzonego dziś raczej z wyścigami kultowego modelu Porsche 911. Współczesna wersja, szczególnie w najbardziej ekstremalnych wydaniach, np. GT2 RS czy GT3 RS, została skrojona pod możliwości drogowych opon o wysokiej wydajności, Michelin Pilot Sport Cup 2. O ich możliwościach można przekonać się samemu za kierownicą podczas cyklów szkoleń Porsche Driving Experience, organizowanych także w Polsce. Przykładem owocnej współpracy jest słynny rekord przejazdu Północnej Pętli Nürburgringu wśród aut dopuszczonych do ruchu drogowego. We wrześniu 2017 r. Lars Kern wykręcił czas 6:47,25 w Porsche 911 GT2 RS wyposażonym w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 z oznaczeniem jakościowym N2, pakiet wyposażenia Weissach, ze zdemontowanymi systemami audio-komunikacyjnymi.
Wspomniany rekord jest dziś symbolem symbiozy samochodów Porsche i opon Michelin. Wraz z ciągłym rozwojem nowych technologii można spodziewać się, że kolejne historyczne wspólne wyczyny obu marek to kwestia czasu.