Dane o tej części rynku przynosi nam nowy raport PZPM, według którego hybrydy stanowią w tym roku 50,5 proc. wszystkich rejestracji aut osobowych. Od stycznia do kwietnia wydano 95 432 nowych dowodów, podczas gdy dla aut w pełni benzynowych 58 399 szt. (30,9 proc.). Ciekawostką jest fakt, że hybrydy urosły w tym czasie o 11,5 proc., a udział benzyniaków zmalał o 11,2 proc.

W kontekście hybryd PZPM klasyfikuje do tego grona auta bez gniazdka (czyli z wyłączeniem hybryd plug-in). Kwalifikują się tutaj za to hybrydy równoległe, hybrydy szeregowe, ale i miękkie hybrydy. Z tymi ostatnimi niektórzy miewają problem, ponieważ niektórzy producenci przyznają, że bliżej im do samochodów w pełni spalinowych (ze względu na niemal identyczny poziom emisji CO2).

Które hybrydy najczęściej wybierają Polacy?
Hybryda od lat kojarzy się z brandem Toyoty i w tym względzie japońska marka może się pochwalić w Polsce dominacją. W 2025 r. liderem tego segmentu jest bowiem flotowy hit, czyli Toyota Corolla (7 239 szt.). Toyota zajmuje nie tylko całe podium, ale pierwszą czwórkę. Na kolejnych miejscach mamy bowiem modele C-HR (4 897 szt.), Yaris Cross (4 034 szt.) i Yaris (3 648 szt.).

Co zatem jest najpopularniejszą alternatywą? Od stycznia do kwietnia 2025 r. najczęstszym wyborem była Skoda Octavia (3 178 szt.), która podobnie jak lider, jest hitem wśród firm. Drugą najpopularniejszą alternatywą jest Volvo XC60 (3 129 szt.), które jest sensacją tego roku. Powyżej trzech tysięcy hybrydowych rejestracji zgromadził jeszcze tylko Nissan Qashqai (3 084 szt.).

Stałym bywalcem czołowej dziesiątki jest też Hyundai Tucson (2 773 szt.), który wyprzedza Toyotę RAV4 (2 682 szt.). Top 10 uzupełnia Lexus NX (2 426 szt.), który w zasadzie wykorzystuje technologię Toyoty. Z wymienionego grona to właśnie ten ostatni poprawił się najmocniej względem pierwszych 4 miesięcy zeszłego roku, bo aż o 93,6 proc.

Wszyscy w cieniu Toyoty, ale nieco mniejszym
Pięć modeli w Top 10 jasno sugeruje, że najpopularniejszą marką dla hybryd jest Toyota. 26 207 rejestracji to z jednej strony zdecydowanie najlepszy wynik w Polsce. Z drugiej strony, stanowi to spadek o 10 proc. względem analogicznego okresu 2024 r.
Urosła za to konkurencja, na której czele stoi obecnie Audi (6 628 szt.). Reszta czołowej szóstki to też tylko marki premium, kolejno: Mercedes (6 256), BMW (6 055), Volvo (5 650) i Lexus (5 505).

Z marek popularnych, najczęściej wybieraną alternatywą dla Toyoty jest Hyundai (4 982). Podobnym wynikiem może pochwalić się Skoda (4 571), wyprzedzająca Nissana (3 609) i Renault (2 901).