Za kierownicą samochodów zasiądą też nowi kierowcy. Głównym celem zespołu jest tytuł Mistrza Świata. Trzy elementy, które mają kluczowe znaczenie w osiągnięciu założonego celu to:
- Doświadczeni kierowcy: Thed Björk, Néstor Girolami i Nicky Catsburg
- Zintensyfikowane prace badawczo-rozwojowe nad samochodem
- Bardzo bogaty program testowy poza sezonem
– Jesteśmy pewni siebie, świadomi naszych możliwości i naszych kierowców – Theda, Néstora i Nickiego. Jednak nie spodziewamy się, że walka w tym sezonie będzie łatwa. Konkurenci są mocni jak zawsze i mamy przed sobą wymagający sezon, jednak bez wątpienia mamy zamiar sięgnąć po tytuł mistrzowski – powiedział Alexander Murdzevski Schedvin, szef działu motorsportu w Polestar.
Czterokrotny mistrz STCC Thed Björk będzie kierowcą zespołu Polestar Cyan Racing. Thed bardzo mocno przyczynił się do rozwoju samochodu. Jest też kierowcą, który za kierownicą Volvo wygrał wyścig w Szanghaju w ubiegłym roku. Do Björka dołączy dwóch nowych kierowców.
Dwukrotny mistrz argentyńskiej serii Super TC 2000 Néstor Girolami, który w jednym wyścigu sezonu 2016 wystąpił za kierownicą Volvo. Dla zespółu był tak pozytwynym zaskoczeniem, że zarząd Polestar zdecydował o przyznaniu mu miejsca na cały sezon. Néstor uczestniczył także w programie testowym.
Zupełnie nowym kierowcą w zespole jest doświadczony holender Nicky Catsburg, który w serii WTCC startuje od 2015 roku.
– Uczucie, kiedy wygrywasz pierwszy raz, w pierwszym sezonie było niesamowite. Wynik ten dał mi mnóstwo energii i pewności siebie przed nadchodzącym sezonem, w którym mamy zamiar sięgnąć po zwycięstwo. Testy przed sezonem były bardzo obiecujące. Nigdy wcześniej nie jeździłem tak dużo i tak intensywnie się nie przygotowywałem. Myślę, że jestem gotowy do walki o tytuł Mistrza Świata. Jestem również zadowolony z moich zespołowych kolegów – są bardzo szybkimi i profesjonalnymi kierowcami – powiedział Thed Björk
Néstor Girolami dodał – Jestem bardzo wdzięczny za szansę jaką dał mi zespół Polestar Cyan Racing. Mój pierwszy wyścig w ubiegłym roku był bardzo obiecujący, dołączając do zespołu na stałe czuję się tu jak w domu. Mam nadzieję, że wszyscy zrobimy duży krok do przodu w nadchodzącym sezonie.
– Śledziłem postępy zespołu w sezonie 2016, jestem bardzo zadowolony, że teraz stałem się jego częścią. Osiągane rezultaty w poszczególnych wyścigach były imponujące i mam nadzieję, że wspólnie z Thedem i Néstorem, będziemy zdolni to osiągniecia naszego celu w sezonie 2017 – dodał Nicky Catsburg
Zespół Polestar Cyan Racing okres przed sezonem 2017 spędził na intensywnych testach czterystukonnego Volvo S60 Polestar TC1 na południowoeuropejskich torach. Cały team intensywnie się rozwija, czego dowodem jest warta 18 milionów euro nowa siedziba zespołu CYAN Motorsport Center w Geteborgu. Obiekt będzie ukończony w marcu i będzie największym tego typu w Skandynawii. Powierzchnia samych warsztatów to ponad 6000 metrów kwadratowych, wyposażone będą w najnowocześniejszy sprzęt m.in. symulator wyścigowy, hamownię silnikową, nadwoziownię i silnikownię, biura projektowe i wiele innych. Wszystko to ma zagwarantować zdobycie mistrzowskiego tytułu.
– Wszystko to o czym mówimy i co osiągnęliśmy to wynik wielu lat ciężkiej pracy. Jesteśmy dumni z tego, że wyznaczamy nowy poziom w motorsporcie nieosiągalny do tej pory w Skandynawii. Nowe centrum jest kluczową częścią intensywnych przygotowań do sezonu 2017 i walki o tytuł WTCC. Poza tym, nasz program testowy przyniósł spodziewane rezultaty i znacznie przyspieszył rozwój samochodu – powiedział Christian Dahl, CEO w Cyan Racing.
Sezon Mistrzostw Świata WTCC 2017 rozpocznie się 8-9 kwietnia w Maroku. Kierowcy będą ścigali się w dziesięciu wyścigach na czterech kontynentach. Finałową rundą będzie wyścig w Katarze (1-2 grudzień).
Oficjalne testy przed sezonem będą miały miejsce na legendarnym torze Monza w dniach 14-15 marca.
Kalendarz 2017 WTCC:
Marzec 14-15 – Oficjalne testy przed sezonem – Monza, Włochy
Kwiecień 9 – Marakesz, Maroko
Kwiecień 30 – Monza, Włochy
Maj 14 – Hungaroring, Węgry
Maj 27 – Nürburgring Nordschleife, Niemcy
Czerwiec 25 – Vila Real, Portugalia
Sierpień 6 – Termas De Rio Hondo, Argentyna
Październik 15 – Shanghai, Chiny
Październik 29 – Motegi, Japonia
Listopad 19 – Macau, China
Grudzień 1 – Losail, Katar
Thed Björk
Miejsce zamieszkania: Karlskoga, Szwecja
Urodzony: 14.12.1980
Historia:
2015 – STCC – Champion
2014 – STCC – Champion
2013 – STCC – Champion
2012 – TTA – 3rd
2011 – Camaro Cup Sweden – Champion
2009 – STCC – 2nd
2008 – STCC – 3rd
2006 – STCC – Champion
2005 – STCC – 2nd
2003 – GTR Sweden – Champion
2001 – FIA Sportscar SR2 – Champion
1999 – F3 Sweden & Nordic – Champion
Néstor Girolami
Miejsce zamieszkania: Buenos Aires, Argentyna
Urodzony: 22.05.1989
Historia:
2015 – Super TC2000 – Champion
2014 – Super TC2000 – Champion
2012 – Super TC2000 – 3rd
2006 – Formula Renault 1.6 Argentina – 2nd
Nicky Catsburg
Miejsce zamieszkania: Amersfoort, Holandia
Urodzony: 15.02.1988
Historia:
2012 – Dutch GT Championship – 3rd
2010 – Mégane Trophy Eurocup – Champion
2006 – Formula Ford Benelux – Champion
2005 – SEAT Cupra Cup – 2nd
2004 – Dutch Winter Endurance Series – 3rd
Specyfikacja techniczna – Volvo S60 Polestar TC1
Silnik: 4-cylindrowy, 1595 cc, Drive–E Volvo
Napęd: FWD
Moc: 400 HP
Max rpm: 8500 rpm
Skrzynia biegów: 6-speed sequential
Zawieszenie: MacPherson przód+tył, regulowane amortyzatory Öhlins
Hamulce przód: 4-tłoczkowy zacisk, 390mm wentylowana tarcza
Brakes rear: 2-tłoczkowy zacisk, 280mm wentylowana tarcza
Obręcze: 18″
Nadwozie: Stal i włókno węglowe
Masa: 1100 kg