Samochody elektryczne w Polsce notują rekordy popularności. Już mówi się, że w pierwszym kwartale 2026 r. skończą się środki w programie „NaszEauto”, które umożliwia dofinansowanie do zakupu elektryka nawet 40 tys. zł. Według najnowszych danych PZPM w listopadzie 2025 r. zarejestrowano prawie 5 tys. (4 986 szt.) aut na prąd, które miały rekordowy udział 10,2 proc. Od stycznia do listopada 2025 r. tych rejestracji jest już 35 627, czyli o 140,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To już prawie tyle samo, co nowych diesli (38 270 szt.).

Tesla Model Y na plusie
W segmencie aut elektrycznych największą popularnością nadal cieszą się hity Tesli. Po początkowych perturbacjach Model Y (2 258 szt.) jest na 11,3-procentowym wzroście. O 17 proc. mniej Polacy zarejestrowali Tesli Model 3 (1 651 szt.), ale to wciąż wicelider rynku. Może mu jednak zagrozić tani hit Citroena, czyli e-C3 (1 599 szt.). Jednak do tej gry dołączyło BYD Dolphin Surf (1 563 szt.), którego najtańsze opcje już są niedostępne w konfiguratorze.
W czołowej piątce segmentu jest też inny „chińczyk”, czyli Leapmotor T03 (1 454 szt.). Po 11 miesiącach identyczną liczbę rejestracji mają BMW iX2 oraz Audi Q4 e-tron (oba po 1 181 szt.). Próg tysiąca rejestracji przekroczyły też Skoda Elroq (1 117 szt.) i Ford Explorer EV (1 079 szt.). Ten pułap jest też w zasięgu gamy elektrycznych Mini (985 szt.).

BYD już wiceliderem
Tesla (3 931 szt.) wciąż jest najpopularniejszą marką samochodów elektrycznych w Polsce. Drugie miejsce przejęło chińskie BYD (2 902 szt.), zostawiając za sobą BMW (2 636 szt.) i Audi (2 501 szt.). O ostatnie miejsce w Top 5 rywalizują w tym roku Hyundai (2 035 szt.) i Mercedes (2 027 szt.). Spektakularny grudzień mógłby włączyć do tej gry także Citroena (1 952 szt.) i Forda (1 937 szt.). Najlepszą dziesiątkę marek EV kompletują Leapmotor (1 810 szt.) oraz Kia (1 546 szt.).