Rośnie sprzedaż aut w wieku do 3 lat
Najnowszy raport Barometr AAA Auto wskazuje, że w ubiegłym miesiącu na polskim rynku sprzedano 285 898 samochodów używanych. Średnia cena takiej „używki” wynosiła 46 019 zł. Choć na rynku wtórnym dominują auta kilkunastoletnie (lub bliskie tego statusu), to rośnie grono osób zainteresowanych autami prawie nowymi (do 3 lat), które często są nadal na gwarancji. We wrześniu było takowych 28 514 szt., czyli o 754 więcej niż rok temu. Co ważne, spadła ich średnia cena, bo z 151 595 zł na 148 651 zł.
„Niektóre roczne czy dwuletnie egzemplarze na rynku wtórnym są tańsze o 30–40 proc. w porównaniu z cenami aut nowych. W przypadku dużych sprzedawców aut używanych z bogatą ofertą, alternatywa dla nowego samochodu ma jeszcze dwie istotne zalety, tj. brak konieczności oczekiwania na samochody i możliwość dokonania wyboru nie tylko spośród kilku modeli jednej marki, ale także spośród modeli wielu innych producentów, w dodatku cały proces może zająć zaledwie kilka godzin” – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Wysoki popyt na prawie nowego SUV-a Volvo
W segmencie aut prawie nowych hitem września było Volvo XC60 (921 szt.). Średnia wieku tego SUV-a wynosiła 3 lata przy cenie 166 737 zł. To wszystko przy średnim przebiegu 70 272 km, ale znane z komfortu i niezawodności auta szwedzkiej marki są często brane w ciemno. Średni czas sprzedaży 3-letniego Volvo XC60 to 57 dni.

Wśród najczęściej oferowanych samochodów prawie nowych, hitem była też Toyota Corolla (811 szt.). Tu średnia cena wynosiła już tylko 94 841 zł, a średni przebieg ledwie 28 651 zł. Z takimi parametrami najczęściej udawało się kupić nawet 2-latki. Na podium znalazła się też Toyota Yaris (760 szt.), za którą wystarczyło dać średnio 74 650 zł przy średnim przebiegu 25 090 km. Egzemplarze w wieku średnio 3 lat schodziły tu rekordowo szybko, bo w 40 dni.
Wśród aut w wieku do 3 lat jest sporo modeli z segmentu premium. Powyżej 600 egzemplarzy we wrześniu naliczono Audi A6 (613 szt.), BMW Serii 5 (602) i BMW Serii 3 (601 szt.). Powyżej pół tysiąca sztuk miały z kolei bardziej pospolite SUV-y jak Toyota C-HR (594 szt.), Kia Sportage (518 szt.) i Hyundai Tucson (513 szt.). Co ciekawe, te crossovery miały średnią wieku tylko 2 lata, a średnią cenę na poziomie 113-116 tys. zł. W czołowej dziesiątce znalazło się też BMW X3 (491 szt.)