W 2024 r. Volvo zanotowało niemal 15 tys. rejestracji aut osobowych w Polsce (14 950 szt. wg PZPM). To rekord marki na naszym rynku, a zarazem 19,2 proc. większy od poprzedniego rekordu. Marka kojarzona z bezpieczeństwem i polską myślą informatyczną może się jednak na tym nie zatrzymać. Z danych Samaru wiemy, że po 4 miesiącach marka nadal wykazuje wzrost (7 211 szt.), zaś sam kwiecień był o 7,3 proc. lepszy od marca.

Który nowe Volvo najczęściej wybierają Polacy?
Do salonów Volvo najczęściej idziemy po SUV-y, bo sięga po nie aż 93 proc. klientów. Numerem jeden jest niezmiennie Volvo XC60 (bestseller klasy premium w Polsce od 17 lat), który odpowiada za ponad połowę (53 proc.) wyniku marki. Od stycznia do kwietnia zarejestrowano ich już niemal 4 tys. egzemplarzy (3 928). To więcej niż Toyot Yaris (3 819), Hyundaiów Tucsonów (3 585) czy Nissanów Qashqaiów (3 097). Tylko w kwietniu przybyło 1 170 szt. XC60, a jedynym SUV-em, który był bardziej popularny była Toyota C-HR (1 217).

Niezły kwiecień zaliczyło też drugie co do popularności Volvo XC40 (14 proc. udziału). Ten kompaktowy SUV ma już na liczniku 1 746 rejestracji. W kwietniu był drugim po XC60 najpopularniejszym modelem w segmencie premium. Trzecim najczęściej wybieranym Volvo w Polsce jest w tym roku XC90 (12 proc. udziału). Po odświeżonego flagowca szwedzkiej marki Polacy sięgnęli już 718 razy. Także elektryczny B-SUV, czyli Volvo EX30 jest jednym w czołówce swojego segmentu. Na razie ten model ma 220 rejestracji, ale dopiero co jego produkcję przeniesiono do Europy.

Sedany nie powiedziały ostatniego słowa, podobnie jak elektryki
SUV-y Volvo tak bardzo przyciągają klientów, że sprzedaż innych nadwozi słabnie. Liczba rejestracji kombi spadła o 27,12 proc. (129 szt.). Natomiast sedanów aż o 89,42 proc. do zaledwie 11 szt. Nie oznacza to jednak, że producent z Goteborgu porzuca sedany. Niedawno premierę miał bowiem nowy model ES90, czyli flagowca w tym rodzaju nadwozia. Odświeżeniu ulegnie też Volvo S90.

W tym roku większość nowych Volvo w Polsce to auta z napędem spalinowym lub z miękką elektryfikacją (mild hybrid). Hybrydy plug-in mają się jednak coraz lepiej. Sprzedaż wystrzeliła o 147,6 proc., a Volvo jest liderem polskiego rynku PHEV. O ponad połowę (-57,2 proc.) spadła liczba rejestracji w pełni elektrycznych Volvo.