Podczas tak niebezpiecznego rajdu trzeba zadbać o bezpieczeństwo. Zobacz jak się to robi na Dakarze

Dbanie o bezpieczeństwo wszystkich zawodników, członków społeczeństwa i posiadaczy akredytacji jest głównym celem organizatorów.

Podczas tak niebezpiecznego rajdu trzeba zadbać o bezpieczeństwo. Zobacz jak się to robi na Dakarze
Podaj dalej

Ta ekstremalna przygoda wiąże się z niebezpieczeństwem, dlatego organizatorzy nie szczędzą kosztów, aby ograniczyć wszelkie ryzyka do minimum. Wszystkie procedury bezpieczeństwa są sprawdzane i optymalizowane każdego roku.

Trasa rajdu i trasa asystująca są jedynymi trasami otwartymi dla uczestników i zatwierdzonymi przez organizatorów. System Iritrack informuje na bieżąco gdzie znajduje się każdy pojazd przez cały czas trwania rajdu i umożliwia mu skontaktowanie się z pojazdem przez telefon satelitarny.

Jeśli pojazd zatrzyma się nagle lub znajdzie się w nietypowej pozycji, system Iritrack natychmiast wysyła ostrzeżenie do centrali, który próbuje skontaktować z uczestnikiem bądź załogą. Jeżeli zawodnik nie odpowie, wysyłane są służby ratownicze.

W punkcie koordynacyjny pracuje 35 osób zmobilizowanych przez całą dobę..

To właśnie w to miejsce trafiają wszystkie najważniejsze informacje (Iritrack, sygnalizatory, komunikacja radiowa itp.).

Przed prawdziwym rajdem odbywają się wspólne ćwiczenia wraz lokalnymi władzami.

Najnowocześniejsze usługi medyczne:

60-osobowy zespół medyczny, śmigłowce i pojazdy na całej trasie rajdu. Szpital polowy wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt do ratownictwa medycznego. Transport helikopterem do najbliższych szpitali można wykonać w bardzo krótkim czasie.

Bezpieczeństwo na drogach:

Wszyscy kierowcy pojazdów (bez względu na to, czy biorą udział w wyścigu, czy nie), którzy posiadają akredytację do Dakaru, muszą przed rozpoczęciem rajdu podpisać dokument gdzie zobowiązują się do właściwego zachowania podczas przejazdu. Przestrzeganie przepisów ruchu drogowego obowiązujących w każdym kraju jest obowiązkowe. Kontrole prędkości są przeprowadzane w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem danych gromadzonych przez urządzenia GPS, a naruszenia przepisów pociągają za sobą kary. Jednostki policyjne również egzekwują ograniczenia prędkości.

Strefy dla widzów:

Policjantów i żołnierze i członkowie dakarowej ekipy zapewniają bezpieczeństwo zgromadzonym tłumom. Na trasie rajdu powstają liczne tzw. “bezpieczne miejsca” dla widzów. Lokalizacja miejsc dla widzów jest ujawniana na trzy dni przed odpowiednim etapem, zarówno na oficjalnej stronie rajdu, jak i w mediach społecznościowych.

Kampania we wszystkich źródłach przekazu (prasa, radio, telewizja, billboardy itp.) Rozpoczyna się na długo przed wyścigiem, aby poinformować opinię publiczną o oczekiwanych zachowaniach na trasie i wokół niej.

Przeczytaj również