Wywrotkę zatrzymano w Pępowie koło Gostynia. Powodem kontroli było niezabezpieczenie ładunku sypkiego plandeką. Inspektorzy sprawdzili również wagę pojazdu z kruszywem. Okazało się, że pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 32 ton ważył z ładunkiem 43,4 tony, był więc przeciążony o 11,4 tony.
https://wrc.net.pl/itd-zatrzymalo-zbyt-wysoki-transport-uderzyl-on-w-przejscie-nadziemne
Wpłynęło to jednocześnie na znaczne przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę, a co za tym idzie szybsze niszczenie nawierzchni dróg.
Za stwierdzone naruszenie przepisów wobec przewoźnika toczy się teraz postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia 15 tys. zł kary. Inspektorzy zakazali kierowcy dalszej jazdy do momentu przeładowania nadmiaru żwiru na inny samochód.