Volkswagen Group Polska okryty prestiżem. Czym tak naprawdę jest Kongres Nowej Mobilności?
„Unia Europejska zdecydowanie zmierza w kierunku elektromobilności. Celem jest redukcja emisji CO2 powodowanej przez nowe samochody osobowe do zera w 2035 roku. Polski rynek i polskie społeczeństwo dziś nie są jeszcze gotowe na tak szybką transformację. Potrzebne są zmiany legislacyjne, kluczowa jest rozbudowa infrastruktury ładowania, ale w rozwoju elektromobilności ważna jest również akceptacja społeczna. Dlatego tak istotna jest konsekwentna, bardzo szeroka komunikacja w tym zakresie. Zwłaszcza edukacyjna, wyjaśniająca wszystko, co wiąże się z eksploatacją aut elektrycznych. Taką komunikację już od lat prowadzi Volkswagen Group Polska wraz ze swoimi markami. Gratuluję koleżankom i kolegom odpowiedzialnym za ten obszar, bardzo się cieszę, że ich praca została doceniona i nagrodzona” – powiedział Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.
Kongres Nowej Mobilności, czyli jedna z najważniejszych imprez w Polsce poświęcona elektromobilności, odbyła się w tym roku w Łodzi w dniach 12-14 września. Edycja z bieżącego roku była już trzecią. Kongres z pewnością jest miejscem, w którym dochodzi do wymiany idei oraz wiedzy na najwyższym poziomie merytorycznym. W tym roku impreza zgromadziła ponad 1000 uczestników, w których skład wchodzili eksperci, praktycy rynku, wystawcy oraz dziennikarze. Organizatorzy konferencji przygotowali dla tak szerokiego grona ponad 80 merytorycznych debat, warsztatów i sesji okrągłego stołu.
Parę słów o ,,eMobility Media Awards”. Kto odpowiada za wyłonienie zwycięzców?
Nie jest żadną tajemnicą to, że konkurs „eMobility Media Awards” jest istotną częścią kongresu. W tym plebiscycie nagradzani są dziennikarze, których praca buduje świadomość społeczną w obszarze samochodów elektrycznych. Dodatkowo oceniani są także producenci, którzy prowadzą najskuteczniejsze kampanie informacyjno-promocyjne oraz marketingowe na rzecz rynku zeroemisyjnego transportu. Zwycięzcy są wyłaniani na podstawie badania i analizy mediów przeprowadzonej przez Press-Service Monitoring Mediów i również przez Kapitułę Konkursu.
„Press-Service Monitoring Mediów, jako partner merytoryczny kongresu, zbadał temat elektromobilności w ponad 1100 tytułach prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacjach radiowych i telewizyjnych. W ciągu 12 analizowanych miesięcy zgromadziliśmy 169 tys. publikacji, które poruszały tę kwestię. To ogromny wzrost względem ubiegłego roku. Materiały były bazą do wskazania liderów działających na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce. Oceniliśmy skalę, dotarcie przekazów, a także ich wartość i wybraliśmy najlepsze marki oraz dziennikarzy – opisuje Sebastian Bykowski, prezes zarządu Press-Service Monitoring Mediów.