Toyota z kolejnym wyróżnieniem

W opublikowanym przez Boston Consulting Group badaniu dowiedzieliśmy się, że Toyota drugi raz z rzędu zajęła 21. miejsce w corocznym rankingu 50 najbardziej innowacyjnych firm świata. Toyota stała się drugą najlepszą marką motoryzacyjną w zestawieniu, które zostało zdominowane przez firmy technologiczne.

Toyota z kolejnym wyróżnieniem
Podaj dalej

Innowacja głównym elementem badania

Boston Consulting Group, to spółka należąca do największych globalnych marek doradztwa strategicznego. Co roku sporządzają analizę innowacyjności globalnych firm na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród managerów wyspecjalizowanych w tematyce innowacji. Warto wspomnieć o tym, że w tym roku ranking Boston Consulting Group oparty został na odpowiedziach aż 1,5 tysiąca ekspertów. 

W najnowszej edycji badania zespół Boston Consulting Group po raz pierwszy skupił się głównie na innowacji w dziedzinie neutralności klimatycznej oraz ochrony środowiska. Autorzy rankingu zauważyli, że coraz więcej firm zobowiązuje się do osiągnięcia bezemisyjności w określonym czasie. Niestety nie zawsze idą za tym znaczące inwestycje w badania i ogólny rozwój. 

Z analizy Boston Consulting Group wynika, że przynależność do grona największych innowatorów ma wpływ na zaangażowanie w nowatorskie rozwiązania pomagające środowisku. Toyota jako największy producent pojazdów zelektryfikowanych jest tego idealnym przykładem. 

„Liderzy ekologicznych innowacji wyszukują i priorytetyzują obszary, które muszą zostać udoskonalone, aby udało się zrealizować cele klimatyczne. Starają się opracować takie produkty i usługi, które będą jednocześnie ekologiczne i zorientowane na potrzeby klientów. Innowacje te mogą dotyczyć zarówno produktów, jak i modeli biznesowych oraz zaawansowanych technologii” – piszą autorzy raportu.

Poważne deklaracje marki samochodowej

rodzinna-toyota-za-39-tys

Toyota już siedem lat temu zadeklarowała, że do 2050 roku osiągnie neutralność klimatyczną. Strategia Beyond Zero zakłada nie tylko zerową emisyjność w działalności marki na całym świecie, ale i wypracowanie, aby ogólny wpływ firmy na środowisko był pozytywny. 

 

Przeczytaj również