Stabilna i owocna współpraca
,,Jesteśmy firmą globalną, której połowa przychodów pochodzi z rynków zagranicznych. Równolegle jednak z sukcesem wdrażamy ideę patriotyzmu gospodarczego, współpracując na co dzień ze 170 polskimi producentami. Stawiamy przede wszystkim na partnerstwo i szukamy rozwiązań, które przynoszą korzyści dla wszystkich stron. Dzięki takiej współpracy, PKN ORLEN dynamicznie rozwija ofertę gastronomiczną w oparciu o wysokiej jakości produkty wytworzone w kraju, co doceniają nasi klienci. Z kolei polscy dostawcy, często rodzinne firmy, mają zapewniony komfort działania i stabilnego partnera. W ten sposób nasze decyzje skutecznie wzmacniają polską gospodarkę” – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Rozległa sieć Orlenu sprawia, że nawet najmniejsze firmy mają szansę rozwinąć się, a następnie zaistnieć na krajowym, a nie tylko lokalnym rynku.
,,Bracia Sadownicy to młoda firma, która bardzo szybko rozwija się na polskim rynku. Obecnie jesteśmy numerem 1 w kategorii soków NFC. Rozpoznawalność naszej marki z miesiąca na miesiąc pnie się w górę, a konsumenci pokochali nasze produkty, bo to dla nich tworzymy soki w zgodzie z naturą. Sukces to jednak nie tylko dobry produkt i ludzie, ale to również współpraca z kontrahentami takimi jak PKN ORLEN. Dzięki współpracy z polskim koncernem możemy docierać do konsumentów, w podróży, którzy szukają produktów Braci Sadowników. Mamy też solidnego partnera, co umożliwia nam dalszy, dynamiczny rozwój” – Aleksandra Głuchowska, vice Prezes Zarządu Bracia Sadownicy.
Niepowstrzymany Orlen oraz przywiązanie do polskich produktów
W czasie trwania pandemii koronawirusa PKN Orlen nie zostawił w potrzebie polskich dostawców. Tuż po tym jak wybuchła koncern ogłosił akcję #WspieramyPolskę, która miała na celu wspieranie krajowych producentów, a jednocześnie gwarantowała im przetrwanie oraz rozwój w tym trudnym okresie. Podczas akcji biało-czerwona ciężarówka Orlenu dotarła do 14 województw spędzając ponad 1000 godzin w trasie. Co najważniejsze, niemal 20 tysięcy uczestników, rodziny z dziećmi oraz mieszkańcy odwiedzonych 50 miejscowości, mieli okazję spróbować rodzimych produktów, które dostępne są na każdej stacji Orlen. W całą akcję zaangażowali się sportowcy współpracujący z marką. Twarzą kampanii promocyjnej został Robert Kubica, a na trasie podczas spotkań z mieszkańcami można było spotkać kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej ORLEN, m.in. pilotów ORLEN Grupy Akrobacyjnej Żelazny.
,,Dzięki współpracy z PKN ORLEN od kilku lat z powodzeniem rozwijamy biznes oraz propagujemy wśród konsumentów zdrowe przekąski. Dzięki obecności naszych produktów na stacjach ORLEN zwiększamy także świadomość zakupową konsumentów i możemy oferować produkty z czystą etykietą. Razem przeżyliśmy również czas pandemii, podczas którego uczestniczyliśmy w akcji koncernu #WspieramyPolskę, która oznaczała realną pomoc dla polskich firm w trudnym czasie COVID-19” – Michał Czerwiński, Prezes Zarządu Purella.
Wygląda na to, że Polacy bardzo doceniają współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Według badań Instytutu Kantar aż 75 proc. Polaków uważa, że krajowi liderzy tacy jak PKN Orlen, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich marek oraz ich produktów.
,,Jesteśmy jednym z największych producentów mięsa w Centralno-Wschodniej Europie i jednym z liderów branży w Polsce. Od lat wyznaczamy standardy w branży przetwórstwa mięsnego i jesteśmy prekursorem zmian. Dzięki prowadzonym od wielu lat konsekwentnym i skutecznym działaniom marka Olewnik jest najbardziej znaną i najchętniej kupowaną marką produktów mięsnych w Polsce. Dzięki PKN ORLEN realizujemy rozwojowo-strategiczne projekty. Dużym atutem polskiego koncernu są profesjonalizm i innowatorskie podejście do kreowanych konceptów” – mówi Michał Tatara, Dyrektor Sprzedaży Grupy Olewnik.
Polskie produkty podbiły serca zagranicznych konsumentów
Na sam koniec warto dodać, że produkty wytwarzane w Polsce cieszą się za granicą ogromną popularnością. Na stacjach Orlen na Litwie 20 proc. sprzedaży pozapaliwowej to właśnie produkty z Polski, a u naszych południowych sąsiadów w Czechach i Słowacji to niemal 30 proc. Co ciekawe, w Niemczech polskie produkty cieszą się dużą uwagą tamtejszych klientów. 75 proc. całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam sam produkt ORLEN OIl. Żeby tego było mało zagraniczni konsumenci chętnie sięgają po soki oraz lody polskich producentów.