Pierwsza publiczna stacja wodorowa w Wenecji i nowa flota wodorowych sedanów Toyota Mirai

W Wenecji otwarto publiczną stację tankowania samochodów wodorowych. Jest to pierwsza taka stacja dostępna dla wszystkich we Włoszech. Powstała ona na terenie otwartej po rozbudowie stacji benzynowej ENI. Instalacja zawdzięcza swoje istnienie porozumieniu Toyoty, ENI oraz władz lokalnych. Obejmuje ono również przekazanie ratuszowi 10 Toyot Mirai z elektrycznym napędem wodorowym.

Pierwsza publiczna stacja wodorowa w Wenecji i nowa flota wodorowych sedanów Toyota Mirai
Podaj dalej

Porozumienie trzech stron i miejska stacja wodorowa

 W Mestre na stacji ENI kierowcy mogą cieszyć się nowym punktem tankowania pojazdów wodorowych. Jest to pierwsza miejska stacja wodorowa we Włoszech, z której każdy może korzystać. Na uroczystości jej otwarcia pojawili się Luigi Brugnaro – burmistrz Wenecji, Luigi Ksawery Luca – CEO Toyota Motor Italia i Giuseppe Ricci – dyrektor generalny ds. transformacji energetycznej ENI.

Stacja posiada dwa dystrybutory wodoru i jest w stanie dostarczać ponad 100 kg gazu dziennie. Zatankowanie pojazdu zajmuje ok. 5 minut, a zastosowane innowacyjne rozwiązania zapewniają pełne bezpieczeństwo. Stacji ENI została całkowicie przebudowana i teraz oprócz instalacji wodorowej, dystrybutorów tradycyjnych paliw, posiada też ładowarki do pojazdów elektrycznych. 

Zgodnie z porozumieniem z 2019 roku, które zostało podpisane przez władze Wenecji, Toyotę oraz Eni – marka odpowiedzialna za wodorowego sedana Mirai wprowadzi do dyspozycji w Wenecji przynajmniej 10 takich pojazdów. Trzy z nich trafiły już do floty Urzędu Miasta Wenecji, a kolejne trzy sztuki zasiliły park samochodów w programie car-sharingowym KINTO Share w Wenecji. Następne modele tego pojazdu trafią do użytkowników w najbliższych miesiącach. 

„To niezwykle ważny krok w rozwoju wodorowego transportu we Włoszech. Bardzo nas cieszy współpraca z ENI i władzami Wenecji oraz nasz wkład w uczynienie samochodów wodorowych dostępnymi dla wszystkich kierowców. Stworzenie bezemisyjnego transportu jest możliwe tylko poprzez symultaniczne wykorzystanie elektrycznych pojazdów na baterie i na wodór, które ze względu na różną charakterystykę bardzo dobrze się uzupełniają. Wierzymy, że jest to pierwsza z wielu stacji wodorowych we Włoszech, które dołączą do sieci podobnych obiektów w innych krajach Europy” – powiedział Luigi Ksawery Luca, CEO Toyota Motor Italia.

Toyota Mirai drugiej generacji to tańszy i wydajniejszy model 

Na początku zeszłego roku na europejskich rynkach zadebiutowała Toyota Mirai drugiej generacji. Model ten został wyposażony w najnowszy elektryczny napęd zasilany paliwowymi ogniwami wodorowymi. Co ciekawe, napęd Toyoty Mirai nowej generacji jest bardziej wydajny, mniejszy oraz lżejszy od swojego poprzednika. Te czynniki tylko sprawiają, że pojazd ten jest znacznie tańszy w produkcji. 

Warto również wspomnieć o silniku elektrycznym Toyoty Mirai, ponieważ jego moc wynosi 182 KM. Podczas jazdy samochód zużywa średnio 0,84 kg/100 km wodoru, a przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje mu 9 sekund. Najważniejszym aspektem tego modelu jest to, że nie emituje on żadnych spalin podczas jazdy. 

Przeczytaj również