Nowy Lexus LBX zachwyca innowacyjnością. To pierwsza taka hybryda marki

Nowy model Lexus LBX wyróżnia się nie tylko niecodzienną stylistyką oraz nowoczesnym podejściem do wyposażenia, ale również zaawansowaną technologią hybrydową. Jest to pierwszy taki model wyprodukowany przez japońskiego producenta. Niskie zużycie paliwa, niska emisja z osiągami, to tylko dwie z wielu możliwości tego pojazdu. Każda z wprowadzonych nowinek sprawia, że Lexus LBX wyróżnia się na tle konkurencji. Jesteście ciekawi, co innowacyjny samochód Lexusa ma jeszcze do zaoferowania swoim klientom? W takim razie zaczynajmy.

Nowy Lexus LBX zachwyca innowacyjnością. To pierwsza taka hybryda marki
Podaj dalej

Nowy Lexus LBX zachwyca innowacyjnością

Lexus LBX to połączenie nowatorskiej stylistyki, innowacyjnego podejścia do wyposażenia i zaawansowanej technologii hybrydowej. Wszystko to poparte dwoma dekadami doświadczeń w produkcji tego typu napędów. Mówimy u to samochodzie, który łączy niskie zużycie paliwa oraz niską emisję z osiągami, co przyczynia się do ekologicznej jazdy, zapewniając większą przyjemność z prowadzenia. Te cechy doskonale wpisują się w koncepcję Lexus Driving Signature, co tylko podkreśla unikalne doświadczenia związane z marką. 

LBX to przełomowy model marki, w którym wprowadzono klasyczny układ hybrydowy wykorzystujący trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 l. Ta jednostka napędowa ma swoje korzenie w świecie motorsportu, gdzie przetestowano różne innowacje. Wśród nich znalazły się: ultralekkie tłoki, eliminujące kompromisy między osiągami a wydajnością. Całkowita moc układu wynosi 136 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 185 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje temu pojazdowi zaledwie 9,2 sekundy. Nowy LBX ma zdolność holowania przyczepy o masie do 750 kg. 

Silnik spalinowy charakteryzuje się wyjątkową sprawnością cieplną, co oznacza, że z każdej kropli paliwa uzyskuje się większą ilość energii. Ten efekt jest możliwy do osiągnięcia dzięki szybkiemu spalaniu i minimalizowaniu strat wynikających z tarć w całym układzie napędowym. W całym tym mechanizmie warto wspomnieć o zmiennym układzie chłodzenia, który przyczynia się do szybkiego nagrzania silnika. W czasie pracy dostosowuje się on do warunków pracy i temperatury zewnętrznej. Zastosowano także układ zmiennych faz rozrządu – VVT-ie, które poprawiają wydajność i szybkość działania nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. 

2023.03.28

Mniejsze podzespoły i maksymalny komfort w czasie jazdy 

W trakcie projektowania układu napędowego dla Lexusa LBX, marka skoncentrowała się na zredukowaniu rozmiarów i masy. Chodziło o to, aby wpasować się w charakter miejskiego crossovera. Zastosowano więc jednostkę sterującą mocą (PCU), która efektywnie radzi sobie z większą mocą baterii. Umieszczono ją nad przekładnią, co pozwoliło optymalnie rozmieścić inne podzespoły. Silniki elektryczne także mają kompaktowe rozmiary i zostały umieszczone obok siebie na oddzielnych wałach

Lexus LBX ma zupełnie nową baterię bipolarną niklowo-wodorkową o większej mocy. Dzięki temu crossover może przez znacznie dłuższy czas poruszać się wyłącznie na prądzie, utrzymując wyższe prędkości w trybie EV. Nowa bateria jest też lżejsza i mniejsza w porównaniu do dotychczasowych rozwiązań. 

Nowy Lexus może zostać wyposażony w inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR, który obejmuje dodatkowy silnik elektryczny umieszczony z tyłu pojazdu. Wersja z tym rozwiązaniem oferują jeszcze lepszą przyczepność na śliskiej powierzchni i zakrętach. Wrażenie z jazdy w wyższych wersjach wyposażenia potęguje system Shiftmatic imitujący pracę sześciobiegowej skrzyni. 

Przeczytaj również