Nowy Lexus LBX zachwyca innowacyjnością
Lexus LBX to połączenie nowatorskiej stylistyki, innowacyjnego podejścia do wyposażenia i zaawansowanej technologii hybrydowej. Wszystko to poparte dwoma dekadami doświadczeń w produkcji tego typu napędów. Mówimy u to samochodzie, który łączy niskie zużycie paliwa oraz niską emisję z osiągami, co przyczynia się do ekologicznej jazdy, zapewniając większą przyjemność z prowadzenia. Te cechy doskonale wpisują się w koncepcję Lexus Driving Signature, co tylko podkreśla unikalne doświadczenia związane z marką.
LBX to przełomowy model marki, w którym wprowadzono klasyczny układ hybrydowy wykorzystujący trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 l. Ta jednostka napędowa ma swoje korzenie w świecie motorsportu, gdzie przetestowano różne innowacje. Wśród nich znalazły się: ultralekkie tłoki, eliminujące kompromisy między osiągami a wydajnością. Całkowita moc układu wynosi 136 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 185 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje temu pojazdowi zaledwie 9,2 sekundy. Nowy LBX ma zdolność holowania przyczepy o masie do 750 kg.
Silnik spalinowy charakteryzuje się wyjątkową sprawnością cieplną, co oznacza, że z każdej kropli paliwa uzyskuje się większą ilość energii. Ten efekt jest możliwy do osiągnięcia dzięki szybkiemu spalaniu i minimalizowaniu strat wynikających z tarć w całym układzie napędowym. W całym tym mechanizmie warto wspomnieć o zmiennym układzie chłodzenia, który przyczynia się do szybkiego nagrzania silnika. W czasie pracy dostosowuje się on do warunków pracy i temperatury zewnętrznej. Zastosowano także układ zmiennych faz rozrządu – VVT-ie, które poprawiają wydajność i szybkość działania nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika.
Mniejsze podzespoły i maksymalny komfort w czasie jazdy
W trakcie projektowania układu napędowego dla Lexusa LBX, marka skoncentrowała się na zredukowaniu rozmiarów i masy. Chodziło o to, aby wpasować się w charakter miejskiego crossovera. Zastosowano więc jednostkę sterującą mocą (PCU), która efektywnie radzi sobie z większą mocą baterii. Umieszczono ją nad przekładnią, co pozwoliło optymalnie rozmieścić inne podzespoły. Silniki elektryczne także mają kompaktowe rozmiary i zostały umieszczone obok siebie na oddzielnych wałach.
Lexus LBX ma zupełnie nową baterię bipolarną niklowo-wodorkową o większej mocy. Dzięki temu crossover może przez znacznie dłuższy czas poruszać się wyłącznie na prądzie, utrzymując wyższe prędkości w trybie EV. Nowa bateria jest też lżejsza i mniejsza w porównaniu do dotychczasowych rozwiązań.
Nowy Lexus może zostać wyposażony w inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR, który obejmuje dodatkowy silnik elektryczny umieszczony z tyłu pojazdu. Wersja z tym rozwiązaniem oferują jeszcze lepszą przyczepność na śliskiej powierzchni i zakrętach. Wrażenie z jazdy w wyższych wersjach wyposażenia potęguje system Shiftmatic imitujący pracę sześciobiegowej skrzyni.