Różnice w designie Lexusa RX 5. generacji
Koncepcja stylistyczna samochodu widzianego z boku jest niezwykle ważna. Nozomi Hirai, szef projektantów nadwozia nowego RX-a, mówi o różnicach względem poprzedniego modelu. „Chcieliśmy podkreślić nisko położony środek ciężkości oraz zwartą sylwetkę. By to osiągnąć, podnieśliśmy przód maski, a także obniżyliśmy dolną linię tylnej szyby. Obniżając linię okien, zmniejszyliśmy płaszczyznę ponad kołami, dzięki czemu auto ma lepsze proporcje”.
Długość pojazdu nie uległa zmianie, zamiast tego wydłużono maskę nowego RX-a oraz zwiększono rozstaw osi o 6 cm. Wszystko to podkreślają dynamikę modelu, tak samo jak wyraziste przetłoczenia boczne, a także 21-calowe koła. „Dzięki tym zabiegom stylistyka auta jest naprawdę unikalna. Celowo połączyliśmy przeciwstawne elementy – masywny przód i dynamiczną tylną część nadwozia” – dodaje Hirai.
Zupełnie nowa koncepcja stylistyczna
Zdecydowanie najlepiej oddającym elementem, który odzwierciedla nową koncepcję stylistyczną to przód pojazdu. Charakterystyczny trapezoidalny kształt został wpisany w projekt przedniego pasa. W przypadku tego modelu grill został w pełni zespolony z resztą karoserii. Co ciekawe, zrobiono to, aby móc nawiązać do elektrycznego egzemplarza RZ. Warto również wspomnieć o reflektorach, które posiadają bardziej kompaktowe rozmiary oraz ostre kształty. Stabilną sylwetkę pojazdu podkreślają wloty powietrza i szersze o 15 mm rozstawy przednich kół.
Sylwetka nowego RX-a jeszcze bardziej przypomina nadwozie typu coupe. To wszystko za sprawą obniżenia linii dachu o 10 mm. Całe wrażenie potęguje charakterystyczny dla tego pojazdu czarny tylny słupek o trójwymiarowym wyglądzie.