Przemyślana strategia Forda
Warto wspomnieć o tym, że Ford kontynuuje wartą 2 miliardy dolarów przebudowę zakładów w Kolonii w Niemczech. To wszystko po to, aby rozpocząć produkcję elektrycznych samochodów osobowych od przyszłego roku. Ford w swoim głównym celu zakłada stworzenie linii pojazdów elektrycznych, w tym wersji popularnego Forda Puma. Co ciekawe, zależy im również na tym, żeby wzmocnić swoją pozycję jako lidera w segmencie pojazdów użytkowych. Marka do 2026 roku zamierza sprzedawać w Europie 600 000 samochodów elektrycznych rocznie.
„Jesteśmy zaangażowani w budowanie dynamicznej, zrównoważonej działalności w Europie, zgodnie z naszym planem Ford+, a to wymaga koncentracji i dokonywania trudnych wyborów” – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. „W europejskiej branży motoryzacyjnej panuje ogromna konkurencja. Aby dobrze prosperować i rozwijać się, nie możemy zadowolić się jakimikolwiek produktami, ale musimy wyróżnić się takimi, które będą doskonałe, satysfakcjonujące dla klientów, a także bardzo oszczędną działalnością oraz utalentowanym i zaangażowanym zespołem”.
Zainteresowanie na samochody elektryczne rośnie w przytłaczającym tempie. W ubiegłym roku zanotowano wzrost o 65%. Na początku bieżącego miesiąca Parlament Europejski zdominował głosowanie z kategorii nowych celów w zakresie emisji CO2 dla pojazdów lekkich. Następna ważną sprawą był wymóg, który należy spełnić do 2035 roku. Mianowicie wszystkie nowo sprzedawane samochody będą musiały posiadać napędy zeroemisyjne.
„Przyspieszamy naszą transformację w Europie, na nowo opracowujemy sposoby prowadzenia działalności i budujemy przyszłość, w której doskonałe pojazdy i konsekwentne skupienie się na zadowoleniu klienta idą w parze z ochroną naszej planety” – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe oraz dyrektor ds. transformacji i jakości w Ford Motor Company.
„Wdrożenie w zakładach w Walencji produkcji na naszej kompletnie nowej architekturze, przeznaczonej dla modeli elektrycznych, pomoże nam zbudować w Europie rentowność, zapewnić wartościowe miejsca pracy i poszerzyć ofertę Forda o pojazdy elektryczne klasy premium, generujące wysokie osiągi i w pełni skomunikowane z siecią, które spełniają oczekiwania naszych europejskich klientów.
Decyzję podjęto po dokładnych konsultacjach z zespołami w Walencji oraz Saarlouis. W niemieckim zakładzie marki dalej będzie produkowany osobowy samochód Ford Focus. Firma wciąż sprawdza różne możliwości przyszłej lokalizacji produkcji.
Elektryfikacja postępuje
Kluczowym krokiem w transformacji Forda w Europie jest architektura nowej generacji. Marka pragnie osiągnąć pełną elektryfikację napędów, a także zbudować dobrze prosperującą firmę. Ford chce również wnosić pozytywny wkład w rozwój społeczeństwa oraz w zmniejszaniu emisji węgla zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym.
Zdecydowanie nie jest tajemnicą, że europejskie plany Forda, dotyczą pełnej elektryfikacji napędów. Marka nie ma zamiaru się zatrzymywać i za wszelką cenę chce przyczynić się do realizacji globalnego celu, jakim jest roczna sprzedaż ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych do 2026 roku. Równie ważnym elementem jest uzyskanie do tego samego roku skorygowanej marży EBIT, która będzie wynosiła 10 procent.