Citroen ze wzrostem sprzedaży samochodów dostawczych. Dobra passa producenta trwa w najlepsze

Citroen zarejestrował w październiku 80 proc. wzrost sprzedaży samochodów dostawczych w porównaniu do zeszłego roku tego samego miesiąca. Za sukcesem marki stoją kluczowe modele firmy: Jumper, Berlingo oraz Jumpy. Pod koniec października 2023 roku Citroen zaprezentował kolejne generacje wspomnianych egzemplarzy. Odświeżono ich stylistykę, a także zoptymalizowano parametry użytkowe. Potwierdza to skuteczność strategii marki w segmencie lekkich pojazdów dostawczych i jej zdolność do spełniania zróżnicowanych potrzeb klientów. Jesteście ciekawi, co mają do zaoferowania flagowe pojazdy motoryzacyjnego producenta? W takim razie zaczynajmy.

Citroen ze wzrostem sprzedaży samochodów dostawczych. Dobra passa producenta trwa w najlepsze
Podaj dalej

Citroen ze wzrostem sprzedaży samochodów dostawczych

Citroen kontynuuje dobrą passę w segmencie lekkich samochodów dostawczych, notując wysoki wzrost sprzedaży. Wyniósł on aż 80 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku. Ten znaczący sukces nie jest przypadkowy, a główną rolę w nim odegrał największy model w ofercie, Jumper, który zanotował sprzedaż na poziomie 67 sztuk, co oznacza wzrost o 20 proc. Wkład na osiągnięty wynik mają także minivan Berlingo ze wzrostem 256 proc., oraz Jumpy, który odnotował wzrost sprzedaży o 114 proc. 

W gamie Citroena zdecydowanie wyróżnia się duży furgon Jumper, który odgrywa w niej kluczową rolę. Charakteryzuje go duża ładowność sięgająca do dwóch ton, a także pojemność przestrzeni ładunkowej do 17 m3.

Zaprezentowana pod koniec października odświeżona generacja Jumpera, wprowadza szereg funkcji, aby dostarczyć użytkownikom optymalne warunki do pracy. Nowy Jumper oferuje właścicielom możliwość wyboru spośród kilkudziesięciu konfiguracji wymiarów i wersji, co pozwala dostosować pojazd do różnorodnych potrzeb biznesowych. Konsumenci mogą wybierać spośród czterech opcji silnikowych: tradycyjnej Diesla 2.2 BlueHDi o mocach 120, 140 lub 180 KM lub w pełni elektrycznej 200 kW z akumulatorem 110 kWh, zapewniającym zasięg do 430 km według norm WLTP. 

Minivan Berlingo 

Cieszący się coraz większą popularnością minivan Berlingo podwoił sprzedaż od stycznia do października o 94 proc. w porównaniu z analogicznym okresem z zeszłego roku. Ten kompaktowy pojazd użytkowy znany jest wśród klientów z doskonałej modularności. Oferując: 

  • dwie długości nadwozia
  • przestrzeń ładunkową do 4,4 m3
  • liczne wersje silnikowe, takie jak: 1.2 PureTech 110 KM lub 1.5 BlueHDi 130 KM. W przypadku eBerlingo – warto wspomnieć o napędzie elektrycznym 100 kW z baterią 50 kWh. 

Nowa generacja zostanie dodatkowo wyposażona w unikalne fotele Advanced Comort wraz z licznymi zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. W ich skład wchodzą, chociażby: 

  • systemy informacyjno-rozrywkowe z 10-calowym ekranem
  • ulepszone Highway Driver Assist oraz Surround Rear Vision

Citroen Jumpy 

To średniej wielkości van, który uplasował się na trzecim miejscu w tegorocznej stawce. Zanotował w październiku wzrost sprzedaży, sięgający 114 proc. Tak jak w przypadku poprzednich modeli, za niedługo zadebiutuje w nowej generacji, która przeszła istotne zmiany w stylistyce, łączności ze światem, systemów wspomagania oraz napędów. Wszystko po to, aby zapewnić kierującym jak największy komfort w czasie użytkowania. Nowy samochód Citroena będzie wyróżniać: 

  • wielofunkcyjna kierownica
  • nowe schowki
  • w pełni cyfrowy zestaw zegarów
  • nawigacja z dostępem do internetu wbudowana w system informacyjno-rozrywkowy z 10-calowym ekranem
  • cechy w zakresie ładowności przedmiotów do 4 m długości w przestrzeni ładunkowej o pojemności do 6,6 m3

 

Przeczytaj również