Auto zostało wyposażone w najnowsze rozwiązania z zakresu systemów bezpieczeństwa oraz nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne o zwiększonej wydajności. Octavia dostępna będzie również z napędem hybrydowym typu plug-in oraz w technologii miękkiej hybrydy.
Nowa Skoda Octavia opuściła linię produkcyjną w hali M13 w fabryce w Mladá Boleslav. Ponad 20 lat temu Skoda zbudowała tam pierwszą nowoczesną wersję tego bestsellerowego pojazdu. Obecnie w halach wykorzystywane są innowacyjne procesy i technologie, a w najbardziej skomplikowanych i wymagających etapach produkcji pracowników wspomagają roboty. Każdego dnia fabrykę opuszcza 1150 wyprodukowanych egzemplarzy nowej Skody Octavia, które są dostarczane do klientów na całym świecie.
Skoda Octavia została wyposażona w elementy designu, które nie tylko akcentują wizualne zalety modelu, ale zapewniają również doskonałe własności aerodynamiczne. Limuzyna ma współczynnik oporu czołowego (cd) od 0,24, a wersja kombi od 0,26. Ikona marki czwartej generacji zalicza się więc do najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie. Poprawa parametrów aerodynamicznych przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.
Nowa Octavia to także pierwsza Skoda, w której zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już mechanicznie połączona ze skrzynią biegów, ale przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast dźwigni DSG w konsoli środkowej Octavii umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy.
Nowoczesne silniki o większej wydajności i premiera technologii miękkiej hybrydy
Ikona marki w nowej wersji została wyposażona w nowoczesne silniki TDI oraz TSI o zwiększonej wydajności, które dzięki znacznej poprawie własności aerodynamicznych charakteryzują się niższym zużyciem paliwa i poziomem emisji zanieczyszczeń.
Nowy model będzie także kolejnym, po Skodzie Suberb iV, autem wyposażonym w technologię hybrydową typu plug-in. Octavia iV będzie dostępna z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym w dwóch wariantach mocy. Początkowo zostanie wprowadzona wersja obejmująca model o łącznej mocy 150 kW (204 KM). W późniejszym czasie zostanie poszerzona ona o wersję o mocy 180 kW (245 KM).
Oprócz silników wysokoprężnych i benzynowych oraz wariantów hybrydowych typu plug-in, po raz pierwszy w ofercie Škody dostępny jest także model w technologii miękkiej hybrydy. To rozwiązanie zostanie zastosowane w wersjach z silnikami 1.0 TSI oraz 1.5 TSI oraz 7-biegową skrzynią DSG. W technologii miękkiej hybrydy wykorzystywany jest rozrusznik 48 V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.