Nowy Peugeot zadebiutuje na 24H Le Mans

Peugeot potwierdził, że wprowadzi na rynek nową wersję GTI All-Electric E-208. To oznacza powrót do linii najbardziej sportowych, francuskich modeli. Co ciekawe, nowy hot hatch zadebiutuje już 13 czerwca, tuż przed rozpoczęciem wyścigu 24H Le Mans. Najnowszy model ma pomóc utorować drogę kolejnym wariantom GTI.
E-208 GTI będzie pierwszym pojazdem elektrycznym producenta zorientowanym na wydajność. Szef Peugeot, Alain Favey, powiedział, że uruchomienie marki GTI pomoże jej połączyć się z przeszłością i historią. Jednocześnie ustanowi związek między samochodami drogowymi, a zaangażowaniem w FIA WEC.
Alain Favey, Peugeot: – Mogę potwierdzić, że jak najszybciej ponownie wprowadzimy na rynek GTI E-208. Podjęliśmy decyzję, że Peugeot z oznaczeniem GTI zostanie ponownie wprowadzony. Chcemy nadal pielęgnować reputację marki w odczuciu jazdy. Nasze samochody wytwarzają szczególne odczucia, albo dla kierowcy, albo dla pasażera.
Będzie naprawdę szybki

Powrót GTI oznacza zastąpienie krótkotrwałej odznaki Peugeot Sport (PSE). Ten ostatni trafił już tylko do modelu 508 w formach sedan i kombi. Choć początkowo francuska firma planowała całą gamę zelektryfikowanych wariantów z tą właśnie nazwą.
Choć nie znamy jeszcze szczegółów, wersja GTI E-208 może otrzymać komponenty z układu napędowego Abartha 600E, Alfy Romeo Junior Veloce, czy nadchodzącego Opla Mokki GSE. SUV-y powiązane mechanicznie generują od 237 do 280 koni mechanicznych z pojedynczego silnika elektrycznego. Moc trafia na przednią oś za pomocą mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
Biorąc pod uwagę, że Peugeot E-208 jest nieco mniejszy i lżejszy, powinien być dość zadziorny. Obstawiamy, że jego czas od 0 do 100 km/h zmieści się w 6 sekundach. Z całą pewnością francuska firma wprowadzi także zmiany w stylizacji podwozia, pokazując swój nowy sportowy charakter.